۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۴۵۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اخلاق به عنوان یک هدف و آرمان مورد توجه جامعه پزشکی قرار گیرد

اخلاق به عنوان یک هدف و آرمان مورد توجه جامعه پزشکی قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ترویج اخلاق در جامعه تأکید کرد و گفت: بی اخلاقی به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی در ساری با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه پزشکی، گفت: اخلاق باید به عنوان یک هدف و آرمان مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی با بیان این که رعایت صدقت و امامت در کار موجب رضایت مردم می‌شود، افزود: اخلاق ابزار و وسیله نیست و باید به عنوان یک اصل مهم در همه امور به ویژه حوزه پزشکی در رأس قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ترویج اخلاق در جامعه تأکید کرد و گفت: بی اخلاقی به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت ترویج اخلاق در جامعه بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: الگو در ترویج و تبیین مفاهیم اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که توجه به اخلاق در امور موجب پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور خواهد شد، تصریح کرد: باید الگو‌های اخلاقی بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه ساری با بیان این که در عرصه پزشکی الگو‌های خوبی در جامعه ما وجود دارد که باید بیشتر به جامعه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: این الگو‌های اخلاقی و رفتاری می‌تواند به عنوان اسوه‌های اخلاقی در جامعه پزشکان معرفی شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که جامعه اسلامی مملو از شخصیت‌های بزرگ اخلاقی در اصناف و مشاغل مختلفی است که باید بیشتر به جامعه معرفی شود، بیان داشت: متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی بی اخلاقی‌هایی در جامعه هستیم که به هیچ عنوان زیبنده جامعه دینی نیست.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جامعه پزشکی نقش بسیار مؤثر و مهمی در جامعه اسلامی بر عهده دارد، افزود: پزشکان باید در همه مسائل به ویژه مباحث اخلاقی الگوی جامعه باشند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این کنگره با اشاره به ارسال ۳۸۷ مقاله به دبیرخانه همایش گفت: ۶۳ مقاله به عنوان سخنرانی و ۲۸۷ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود و در مجموع ۸۵۶ نفر در کنگره ثبت نام کردند و حضور دارند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات