۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۳۸۶۵۷
کودکان سیستان و بلوچستان چشم انتظار مهربانی نیک‌اندیشان؛

درمان رایگان محرومان به همت جهادگران استان فارس انجام می‌شود

درمان رایگان محرومان به همت جهادگران استان فارس انجام می‌شود
مسؤول قرارگاه جهادی شهید سلیمانی مرکزیت قرارگاه‌های سیستان و بلوچستان از تجهیز ۳ مدرسه و ساخت یک مدرسه توسط جهادگران استان‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، باز هم سیل، باز هم مشکلات بی‌شمار مردم مناطق سیل‌زده، باز هم سرما و رنج بی‌خانمانی اما این‌ها تنها یک روایت از سیل در استان‌های ایران است اما روایت دیگری نیز در این مواقع می‌توان بیان کرد و آن همدلی و مهربانی مردم ایران برای کمک به همنوعانشان است.

جهادگران بسیجی کسانی که هر جا سختی و محرومیتی باشد، در خط مقدم این نوعدوستی هستند. در حالی که این روزها دیگر مردمان سیستان و بلوچستان در پی اخبار گوناگون فراموش شدند اما هنوز جهادگران در این منطقه مستقر و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

محمدحسن کارخانه، مسؤول قرارگاه جهادی شهید سلیمانی مرکزیت قرارگاه‌های سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم از همت جهادگران از ابتدای روزهای سیل در این استان سخن گفت.

حضور گروه‌های جهادی از سراسر ایران در سیستان

به گفته وی تاکنون گروه‌های جهادی از شهرهای مختلف ایران از جمله سبزوار، مشهد، خوزستان، تبریز، اصفهان، شیراز، قزوین، یزد، قم و تهران به منطقه اعزام شدند و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

آن طور که کارخانه می‌گوید: سیل سیستان با دیگر استان‌ها یک تفاوت داشت و آن هم آسیب جدی به زمین‌های زراعی، جاده‌ها و مدارس بود چراکه به لحاظ مسکن اغلب افراد در خانه‌هایی شبیه به کپر زندگی می‌کنند و آسیب جدی به موارد ذکر شده بود.

به گفته مسئول قرارگاه جهادی شهید سلیمانی مرکزیت قرارگاه‌های سیستان و بلوچستان یکی از اقداماتی که از ابتدای حضور گروه‌های جهادی در این منطقه شده است، تخلیه چاه‌ها و لایروبی آنها است چراکه مردم از آب این چاه استفاده می‌کردند.

به گفته کارخانه در ابتدا گروه‌هایی جهادی که از استان‌های مختلف به منطقه آمده بودند به 3 دسته تقسیم شدند، گروهی به کار تخلیه و لایروبی چاه‌ها پرداختند، گروهی کار توزیع غذا و اقلام را بر عهده گرفتند و گروهی نیز برای شناسایی محله‌ها اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل زده سیستان و بلوچستان خواهند ماند، از تخریب جدی مدارس یا کمبود شدید مدرسه در این نواحی سخن می‌گوید به گونه‌ای که کودکان این مناطق گاه تا کیلومترها باید پیاده‌روی کنند.

احداث مدرسه در منطقه بناروی سیستان و بلوچستان

مسؤول قرارگاه جهادی شهید سلیمانی مرکزیت قرارگاه‌های سیستان و بلوچستان می‌گوید: به همین دلیل تجهیز و ساخت مدرسه در این منطقه در اولویت قرار گرفت و تاکنون به همت جهادگران 3 مدرسه تجهیز شده و کمبودهای آن از جمله کلاس درس، سرویس بهداشتی و دیوارکشی انجام شده است.

کارخانه البته از ساخت یک مدرسه در منطقه بنارو سیستان و بلوچستان خبر می‌دهد که این مدرسه 6 کلاسه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی توسط جهادگران در حال ساخت است و هم اکنون کلنگ‌زنی و پی کنی شده است. به گفته وی همت خیرین و گروه‌های جهادی برای تامین نیروی انسانی و مالی جهت تکمیل مدرسه نیاز است.

مسؤول قرارگاه جهادی شهید سلیمانی مرکزیت قرارگاه‌های سیستان و بلوچستان همچنین از ساختت 15 سرویس بهداشتی و حمام در این منطقه به همت گروه‌های جهادی خبر داد.

درمان رایگان اهالی محروم سیستان و بلوچستان به همت جهادگران فارس

محمدعلی پورمتقیان، نماینده استان فارس نیز در سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم از محرومیت شدید در این استان سخن می‌گوید و از همه دستگاه‌ها به ویژه سپاه، ارتش، بخش‌های سازندگی و کمیته امداد می‌خواهد که به یاری مردم سیستان و بلوچستان بیایند.

وی پیش از این از اعزام 2 کودک نابینای سیستانی به شیراز برای جراحی و مداوا سخن گفته بود که امروز از بهبود این دو کودک و بازگشت بینایی به این دو خبر داد. پورمتقیان همچنین از اعزام جوانی 32 ساله برای پیوند کلیه به شیراز خبر داد که هفته آینده کارهای انتقال و درمان وی انجام می‌شود.

پورمتقیان با اشاره به احداث مدرسه در این منطقه از خیران و نیک‌اندیشان درخواست کرد که برای کمک اقدام کنند تا با همت گروه‌های جهادی این مدرسه زودتر ساخته شود. خیرین و نیک‌اندیشان برای کمک می‌توانند با شماره 09059201582 تماس بگیرند.

قرارگاه شهید سلیمانی با شعار «خدمت نردبان پرواز» با ساماندهی گروه‌های جهادی از استان‌های مختلف کار رسیدگی و سامان دادن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را برعهده دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات