۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۳۸۸۶۳
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی عقلانیت ابزاری را به عقلانیت توحیدی تبدیل کرد

انقلاب اسلامی عقلانیت ابزاری را به عقلانیت توحیدی تبدیل کرد
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقلانیت ابزاری را به عقلانیت توحیدی تبدیل کرد، گفت: عقلانیت منهای توحید تنها برای دنیای مادی کارساز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در نشست سیاسی که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شناخت ماهیت انقلاب اسلامی حائز اهمیت است و انسان به اندازه درک معارف عمیق انقلاب رشد و پویایی پیدا می کند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب توحیدی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی از جنس انقلاب انبیا در مقیاس جهانی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رسالت عظیم انقلاب را احیای فطرت انسان ها دانست و افزود: انسان امروز در دوران جاهلیت پیچیده زندگی می کند و جاهلیت پیچیده امروز از جاهلیت صدر اسلام خطرناک تر است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خداباوری و دین مداری نسخه جدیدی را برای اداره دنیا طراحی کرد، اظهار داشت: با از بین رفتن شرق، امروز دو قطب با رهبری جاهلیت و رهبری الهی در مقابل هم قرار گرفته اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقلانیت ابزاری را به عقلانیت توحیدی تبدیل کرد، ابراز کرد: عقلانیت منهای توحید تنها برای دنیای مادی کارساز است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی بستر ساز رشد جامعه شده است، بیان کرد: قبل از انقلاب، فرهنگ جهاد و شهادت در میان مسلمانان از بین رفته بود.

آیت الله کعبی یکی از دستاوردهای نهضت امام احیای فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت: دشمنان به دنبال از بین بردن روحیه جهاد و شهادت طلبی بر پایه ولایت هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ کشور را دگرگون کرد، اظهار داشت: اگر حدود 10 درصد از جمعیت کشور مؤمن، انقلابی، مجاهد، متعهد و متخصص تربیت شوند همه مشکلات کشور بدون استثنا حل می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاورد اسلام ناب محمدی است، گفت: انقلاب اسلامی تحول بزرگی برای انسان معاصر است.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: با وجود توطئه های فراوان دشمنان در طول چهل سال گذشته کشور ما قوی تر و آمریکا و اسرائیل ضعیف تر شده اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان فلسفه بیانیه گام دوم انقلاب را تأکید بر ظرفیت عظیم جوانان دانست و افزود: رهبر انقلاب در جلسه شورای عالی حوزه که هفته گذشته برگزار شد بر صیانت از طلاب و شور انقلابی آن ها تاکید کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه برنامه های تحولی زیادی صورت گرفته است، ابراز کرد: در خصوص تحول متون حوزوی جرقه هایی زده شده است که باید شتاب پیدا کند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در متون آموزشی محذورات خاص خود را دارد، تصریح کرد: از طرفی باید ساختار متناسب با پیشرفت های جدید ایجاد کرد و از طرف دیگر نباید اصالت دروس حوزوی را فراموش کرد.

وی سرباز بودن، احساس تکلیف کردن و ولایت مداری را سه ویژگی حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: حاج قاسم با شهادت خود انقلاب را یک بار دیگر زنده کرد./1350/پ202/ق

گزیده های از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات