۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۳۹۴۴۲
آیت الله مهدوی تأکید کرد؛

ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات اسفندماه، گفت: نیروهای انقلابی باید متحد باشند و برخی افراد و گروه‌ها لازم است از تفرقه افکنی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جمع مردم اصفهان با اشاره به حضور پرشور مردم کشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: دشمنان ارزیابی خود را انجام داده‌اند و همواره در حال بررسی هستند برای اینکه ببینند شرایط کشور به چه صورت است و حرف هایشان چقدر خریدار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان فهم درستی از شرایط جامعه و کشور ما ندارند که اگر داشتند سردار سلیمانی را به شهادت نمی‌رساندند، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع پیکر ایشان در عراق و ایران و فضای همبستگی و اتحادی که شکل گرفت در حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اثر داشت و در راهپیمایی 22 بهمن شاهد این مسأله بودیم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: دشمنان با دست خودشان دست به حماقت بزرگی زدند، گاهی دشمن هزاران دلار هزینه می‌کند برای تربیت یک جاسوس تا بتواند یک نفر را عوض کنند اما با یک اشتباه ممکن است میلیون‌ها انسان را در کشورهای مختلف علیه خودشان بسیج کنند و باعث بیداری میلیون ها نفر بشوند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مراسمات ملیت‌های مختلف در کشورهای جهان برای پاسداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: این مراسمات نفوذ معنوی ایران را نشان می‌دهد، این لطف الهی بود که این سردار عزیزمان که حقیقتا زندگی ایشان بسیار مفید بود با شهادت خود نیز بسیار مفید باشد و خیلی‌ها را به صحنه بکشاند.

تردید برای حضور در انتخابات ناشی از توطئه‌های دشمن است

وی انتخابات دوم اسفندماه را عرصه امتحانی مهم برای مردم عنوان کرد و گفت: تعداد افرادی که برای حضور در انتخابات تردید دارند کم است و این تردید حاصل شک است، انسانی که دچار شک باشد بی بصیرت است و معلوم است اخبار دشمن به روی او اثرگذاشته است، بسیاری از اینها با ماهواره‌ها در ارتباط هستند و حتی خودشان هم متوجه این اثرپذیری از ماهواره نیستند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه ماهواره و فعالیت های رسانه‌ای دشمن انسان را از یقین به مرحله شک و تردید وارد می‌کند، اظهار کرد: دشمن کارش فقط تحریم نیست، بلکه انتشار اخبار دروغ، شایعه پراکنی، اختلاف افکنی، دامن زدن به دوقطبی‌ها در جامعه و میان مردم و توطئه‌هایی اینچنینی برای فریب افراد و جذب جاسوسان از جمله اقدامات دشمن علیه کشور و مردم ما است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تربیت گروه‌های مختلف جاسوسی و خرابکاری از سوی دشمن در کشورهای اطراف، اشاره کرد و گفت: انتخابات دو نکته مهم دارد، مسأله نخست حضور پرشور مردم است، چرا که هر سال میزان حضور با انتخابات گذشته مقایسه می‌شود و نباید امسال نسبت به گذشته حضور مردم کمتر باشد، چرا که دشمن خیال می‌کند تحریم‌ها و دروغ‌پردازی‌ها و توطئه‌های آنها اثرگذار بوده است.

حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی ترامپ را به وحشت انداخت

وی حضور مردم در عرصه‌های مختلف را باعث ناامیدی و وحشت دشمن دانست و تصریح کرد: شخص ترامپ مراسمات راهپیمایی شهید حاج قاسم سلیمانی را مشاهده می کرده است و براساس گزارشات رسیده با دیدن انبوه جمعیت دچار وحشت شده است و این نشان دهنده اثرگذاری حضور مردم به روی دشمنان و تصمیمات آنها است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: حضور در انتخابات بسیار مهم است و انتخاب اصلح بخش مهم دیگری است که در انتخابات باید به آن توجه داشته باشیم، افرادی که شورای نگهبان تأیید کرده است اگرچه تأیید صلاحیت شده‌اند اما باید از بین آنها بهترین شخص را انتخاب کرد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یک گزینه جدید برای شناخت شخص اصلح مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند اگر کسی را نمی‌شناسید به حامیان آن شخص نگاه کنید. این یعنی وقتی علمای یک شهر از یک شخص یا فهرستی حمایت می‌کنند کافی است، رهبر انقلاب فرمودند خود ایشان نیز به برخی اشخاص به اعتبار حامیانشان رأی می‌دهند.

ضرورت حفظ اتحاد نیروهای انقلابی برای انتخابات

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در اصفهان مجمع نیروهای انقلاب اسلامی با حضور بیش از 30 گروه انقلابی تشکیل شده است و لیستی را با اتحاد این گروه‌ها اعلام کرده است، برخی گروه‌ها نیز خودشان جدا جدا با اتکا به پول زیادی که دارند فهرست‌های مختلفی داده‌اند، لازم است به نظر اکثریت در زمان ارائه لیست‌های انتخاباتی احترام گذاشته شود و نیروهای انقلابی از تفرقه پرهیز کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: برخی افراد می‌گویند اتحادی که منجر به شکست شود را قبول نداریم، باید به آنها بگوییم شما علم غیب ندارید و نباید به خاطر چنین بهانه‌هایی مانع اتحاد در میان انقلابیون شوید و باعث شکست آرا و سردرگمی مردم انقلابی شوید، حتی اگر اتحادی محکوم به شکست باشد نباید اختلاف افکنی کرد.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت پرهیز از اختلاف افکنی در میان نیروهای انقلابی، تصریح کرد: دشمن از اختلاف جبهه انقلاب با یکدیگر استقبال می‌کند و حتی گاهی پول به گروه‌های اختلاف افکن تزریق می‌کنند، در زمانی که به اتحاد نیاز داریم به جای تحمیل نظر به دیگران باید به رأی اکثریت و خرد جمعی احترام گذاشت و از اتحاد نیروهای انقلابی در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات حمایت کنیم.

وی با اشاره به شکل گیری اتحاد خوب نیروهای انقلابی در اصفهان برای حضور در عرصه انتخابات، عنوان کرد: جبهه انقلاب در اصفهان در این زمینه اقدام خوبی کرده است و در کشور نمونه است و این موضوع باعث امیدواری است. در شهرهای استان اصفهان نیز جبهه انقلاب توانسته است برنامه‌های خوبی داشته باشد و کاندیداهای انقلابی با حمایت افراد انقلابی مطرح در شهرها به مردم معرفی می‌شوند و در خصوص معرفی نامزدها اتحاد خوبی در شهرستان‌ها هم شکل گرفته است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات