۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۴۰۱۴۸
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری؛

انصراف یکی دیگر از نامزدهای خبرگان در خراسان شمالی به نفع آیت‌الله فیاضی

انصراف یکی دیگر از نامزدهای خبرگان در خراسان شمالی به نفع آیت‌الله فیاضی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعادتی، از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی از انصراف خود از این رقابت‌ها به نفع آیت‌الله فیاضی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر سعادتی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انصراف خود به نفع آیت الله فیاضی گفت: با توجه به حضور این فرد در میان کاندیداها حضور نام یاسر سعادتی در کنار این عالم و فیلسوف شایسته نبود.

وی اظهار کرد: امروز و پیش از پایان زمان رسمی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری، در محل فرمانداری بجنورد حضور پیدا کردم تا انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات خبرگان رهبری در استان اعلام کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعادتی وجود آیت‌الله فیاضی به‌عنوان کاندیدای خبرگان در این استان را علت انصراف خود بیان کرد و گفت: فردی همچون آیت‌الله فیاضی به‌عنوان فیلسوفی حکیم در این استان حضور دارند و شایسته نیست تا نام بنده در کنار عنوان و نام این فرد عالم باشد.

نامزد خبرگان رهبری در خراسان شمالی در انتها به سخن رهبر انقلاب درباره آیت‌الله فیاضی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب لفظ وجود بابرکت را برای این عالم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرده‌اند و امید است با انتخاب مردم، آیت‌الله فیاضی به‌عنوان نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، منشأ خیروبرکت برای این استان و نظام باشند.

گفتنی است درمجموع پنج کاندیدا از سوی شورای نگهبان برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در خراسان شمالی معرفی‌شده بودند که درنهایت با انصراف سه نفر از این نامزدها، اکنون رقابت برای کسب این جایگاه میان غلامرضا فیاضی و علی محمدی است.

استان خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و از میان ۳۶ نفری که برای نامزدی در این انتخابات داوطلب شده بودند، پس از گذراندن آزمون تخصصی و سنجش توان علمی، صلاحیت پنج تن به تأیید رسید.

بر این اساس «سعید رجایی اربابی، یاسر سعادتی، غلامرضا فیاضی، علی محمدی و منصور مظاهری کرونی» پنج نامزدی بودند که باید برای ورود به مجلس خبرگان رهبری از خراسان شمالی رقابت می‌کردند؛ اما با انصراف سه نامزد، الآن غلامرضا فیاضی و علی محمدی دو کاندیدایی هستند که برای کسب تک کرسی خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت دارند.

در این میان آیت‌الله فیاضی کاندیدای موردحمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی است.

پیش‌تر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از غلامرضا فیاضی، کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی را اعلام کرده بود.

شایان‌ذکر است، پس از ارتحال آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در اردیبهشت‌ماه سال 97، کرسی خراسان شمالی در مجلس خبرگان خالی است.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر سعادتی امروز قبل از به پایان رسیدن مهلت قانونی تبلیغات با حضور در فرمانداری خراسان شمالی انصراف دادند و در ادامه جناب آقای مهردخت قوپرانلو دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی انصراف این نامزد را تایید کردند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات