۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۴۱۲۶۳

وقتی بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار خود را ضایع می‌کند! + عکس

وقتی بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار خود را ضایع می‌کند! + عکس
در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، رسانه‌های فارسی زبان غربی-عربی با بزرگنمایی از خطرات این ویروس تلاش کردند تا ترس و دلهره را در میان ایرانی‌ها حاکم کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، ویروس کرونا همزمان در کشور‌های دیگر به خصوص اروپا هم شیوع یافت و حتی در برخی کشور‌ها وضع به مراتب بدتر از ایران شد، اما این رسانه‌ها اشاره‌ چندانی به آن نکردند؛ این نحوه خبررسانی مغرضانه با واکنش برخی فعالان فضای مجازی مواجه شد.

یکی از خبرنگاران بی بی سی فارسی در واکنش به این انتقاد‌ها مدعی شد، چون رسانه فارسی زبان هستند بر ایران تمرکز کرده اند و به اتفاقات کشور‌هایی مثل ایتالیا نمی‌پردازند، اما هنوز مدتی از این واکنش نگذشته بود که مدیران بی بی سی برای القای بی طرفی، به ایتالیا و کره جنوبی هم پرداختند و به نوعی خبرنگار خود را ضایع کردند!

در همین زمینه، امید دانا نوشت:

دیروز به BBC فارسی اعتراض کردم چرا خبر دو فوت شده در ایتالیا بابت ویروس کرونا را منتشر نمیکنی؟ کمتر از یک ساعت خبرنگارشان #بهمن_کلباسی واکنش نشان داد و امروز خود BBC با یک روز تاخیر و با فشار افکار عمومی در حمایت از توئیت من خبر را منتشر کرد!

ما در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم که اگر وارد خاکریز در خط مقدم نمیشویم حداقل میتوانیم با حمایت افرادی که در خط مقدم در حال مقاومت هستند کمک لجستیکی کنیم!

وقتی بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار خود را ضایع می‌کند! + عکس

/1360/

منبع: جام نیوز

ارسال نظرات