۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۴۱۷۵۰
گزارش میدانی از محل زلزله قطور؛

عمده‌ترین مشکل زلزله‌زدگان نبود چادر و اسکان

عمده‌ترین مشکل زلزله‌زدگان نبود چادر و اسکان
بیشترین مشکلی که مردم روستاهای زلزله زده قطور خوی دارند کمبود چادر و وسایل گرمایشی است.

به گزارش خبرگزاری رسا٬ پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای که به بزرگی 5.7 ریشتر در قطور خوی در عمق هفت کیلومتری زمین و در 18 کیلومتری قطور، 30 کیلومتری خوی و 34 کیلومتری سلماس رخ داد مردم این شهر پس از وقوع زلزله و احتمال وقوع پس‌لرزه ترجیح داده‌اند به خارج از منازل بیایند.

روستای«راویان» دورترین روستای بخش قطور خوی است که پنج کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد، در حال حاضر پس از بارش برف چند روز گذشته، هوای این روستا بسیار سرد است و غالب منازل دچار آسیب و تخریب 100 درصدی شده‌اند٬ نیروهای امدادرسان نیز در منطقه حضور یافته و در حال بررسی و ارزیابی منطقه هستند.

پس‌ از آن زلزله 5.7 ریشتری راویان نیز مانند سایر روستاهای قطور همچنان می‌لرزد و هنگام بازدید نیز چند پس‌لرزه کوچک و بزرگ در این روستا رخ داد و مناطقی که نیمه تخریب شده بودند به‌یک‌ باره فرو ریخت.

بیشترین مشکلی که مردم این روستا دارند کمبود چادر و وسایل گرمایشی است که تا به امروز به آنجا نرسیده و کمک‌های مردمی بیشتر روی بخش قطور و نزدیک‌ترین روستاها متمرکز شده است.

سرما بر مناطق زلزله‌زده حاکم شده و بارش برف نیز مشکلات زلزله‌زدگان را دو چندان کرده و شب‌ها و روزهای مناطق زلزله‌زده با سختی و رنج فراوانی می‌گذرد.

فرماندار خوی می گوید: همه دست اندرکاران و مدیریت بحران شهرستان و استان پای کار هستند تا نیازهای کل خانوارها را تامین کنند و در اختیار آنان قرار دهند.

محمد عابدی می افزاید: بحث تغذیه و نیازهای بهداشتی اولویت اصلی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و فصل سرما، سعی می‌شود تا وسایل گرمایشی و چادر هر چه سریعتر در بین مردم زلزله زده توزیع شود.

دهیار روستای راویان می گوید: با همکاری سپاه شهدای استان نیازهای اولیه در حال تامین است و کمک‌های مردمی جمع آوری شده به صورت عادلانه بین مردم تقسیم می شود.

انور فریدونی بیان می کند:منازل این روستا صد درصد تخریب شده اند و تعداد انگشت شماری نیز منزل نیمه تخریب وجود دارد که خالی از سکنه هستند٬ عده ای از روستاییان در خوی و سلماس منزل اجاره کرده و روستا را ترک کرده‌اند٬ امیدواریم آواربرداری توسط بنیاد مسکن هرچه سریعتر انجام گیرد و شاهد ساخت خانه‌های مقاوم در روستا باشیم .

وی می افزاید: وسایل بهداشتی و خوراکی به اندازه کافی در بین مردم اشباع شده و مردم این آبادی بیشتر از هر چیزی به چادر و وسایل گرمایشی نیاز دارند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات