۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۴۳۱۴۴

تمرکز بر جذب نخبگانی در پذیرش حوزه علمیه خراسان

تمرکز بر جذب نخبگانی در پذیرش حوزه علمیه خراسان
مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: ثبت نام و پذیرش سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ متقاضیان تحصیل در این حوزه، برپایه جذب نخبگانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالله قدرتی با بیان اینکه ثبت نام و پذیرش متقاضیان تحصیل در این حوزه با رویکرد نخبه گرایی برای سال تحصیلی آینده، خواهد بود، گفت: متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه تا 31 فروردین 99 مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به پاسخگویی به نیازهای معنوی و انسانی و همچنین تربیت عالمان دینی در حوزه های علمیه شیعی، افزود: حوزه علميه كهن خراسان به‌عنوان دومين حوزه علميه جهان تشيع، در امتداد راه عالمان و فرزانگان این حوزه و در جهت تحقق اهداف بيانيه گام دوم انقلاب، از جوانان مؤمن، انقلابی و نخبه، برادر و خواهر، طلبه می پذیرد.

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کارنامه مجاهدت حوزه علمیه، الگوهای موفقی از دانش‌پژوهی و علم‌آموزی، رشد معرفت و معنویت و عرضه آثار علمی و پژوهشی دارد، ادامه داد: حوزه های علمیه با وجود رسالت بزرگ و نوین در عرصه ی نظریه‌پردازی، در راستای ساماندهی مناسب اجتماعی و تمدن سازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و سنت و سیره ائمه اطهار(ع) فعالیت دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر اینکه «ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست؛ طلبگی از همه‌ی تخصّص‌های موجود تأثیرش بیشتر است؛ شما طبیبان روحانی و هدایتگران مردم هستید.»، تصریح کرد:‌ در تحقق گام دوم انقلاب، " جوانان انقلابي" و " استعدادهای برتر" با " انگیزه های قوی برای تحصیل در حوزه" و همچنین رویکرد "عدم کثرت گرایی"، از موارد تاثیرگذار در جذب و پذیرش طلبه برای سال تحصیلی جديد است.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام، پایان فروردین 99 می باشد، گفت: کلیه داوطلبان مقاطع پایه نهم، دیپلم و دارندگان مدارک بالاتر می بایست درآزمون کتبی پذیرش حوزه شرکت نمایند، آزمون کتبی مقطع پایه نهم و دیپلم در 12 اردیبهشت 99 برگزار می گردد و آزمون کتبی مقاطع کاردانی و بالاتر قبل از مصاحبه آنان، متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، خاطرنشان کرد: حداقل معدل جهت ثبت نام پذیرش حوزه علمیه خراسان برای مقطع پایه نهم 15 و دیپلم و بالاتر 14 می باشد و از کسانی که معدلشان پایین تر از معدل ذکر شده می باشد، پذیرش به عمل نخواهد آمد.

وی در پایان یادآورشد:‌ ثبت نام همانند سنوات قبل، فقط از طريق سايت حوزه علميه خراسان به نشاني www.hozehkh.com انجام خواهد شد.864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات