۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۳۵۱۲

عریقات «تماس‌های مستقیم» با دولت آمریکا را تکذیب کرد

عریقات «تماس‌های مستقیم» با دولت آمریکا را تکذیب کرد
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تماس‌های مستقیم با دولت آمریکا را تکذیب و آن را بخشی از «هجمه وحشیانه» علیه سران فلسطینی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، برخی خبر‌ها مبنی بر وجود تماس‌های مستقیم میان تشکیلات خودگردان و دولت آمریکا کذب است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا» فلسطین، عریقات گفت: این دروغ‌های تحریک‌آمیز بخشی از حمله وحشیانه علیه سران فلسطینی است، این حمله پس از آن آغاز شد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات و دیگران سران فلسطینی به همراه ملت فلسطین با «معامله قرن» مخالفت کردند.

وی موافقت محمود عباس با دور جدید مذاکرات سازش با نظارت آمریکا را نیز تکذیب و اعلام کرد، کمیته‌ای برای آغاز مذاکرات به ریاست وی و عضویت «حسین الشیخ»، «محمد المدنی» و «عزام الاحمد» تشکیل شده است.

صائب عریقات در اظهارات دیگری به موافقت «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پروژه موسوم به «ای۱ / E1» واکنش نشان داد و گفت: این آغازی بر اجرای پروژه الحاق و آپارتاید است و دنبال جداسازی قدس از مابقی شهرهای فلسطینی است.

عریقات ادامه داد، دولت‌های اسرائیل زمانی که قصد توسعه شهرک‌سازی استعماری را دارند از راه‌ها شروع می‌کنند.

این پروژه دنبال جداسازی بخش شرقی قدس (مناطق فلسطینی نشین) از این شهر است. بر اساس آن، مسیری، روستای فلسطینی «الزعیم» در نزدیکی شهرک صهیونیستی «معالیه ادومیم» را به دیگر روستاهای فلسطینی یعنی «عناتا، حزما و الرام» وصل می‌کند.

این طرح آپارتایدی با هدف جداسازی کامل میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه اجرایی می‌‎شود و به خودروهای فلسطینی اجازه داده نخواهد شد از معالیه ادومیم یا دیگر شهرک‌های صهیونیستی عبور کنند.

گفته می‌شود این طرح بزرگترین پروژه رژیم صهیونیستی در این منطقه از ۱۹۶۷ تا کنون است و در مساحتی بیش از ۱۲۴۰۰ دونم (هر دونم هزار متر) اجرا می‌شود و قرار است بر اساس آن ۱۰ هزار واحد صهیونیست‌‎نشین و مناطقی صنعتی ساخته شود.

 

 

ارسال نظرات