۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۴۳۸۹۳
حجت الاسلام احتشام:

ملت ایران به بهترین وجه بر بیماری کرونا غلبه خواهد کرد

ملت ایران به بهترین وجه بر بیماری کرونا غلبه خواهد کرد
استاد حوزه علمیه گفت: کم کاری برخی از مسؤولان نسبت به بیماری کرونا، رهبر انقلاب را بر آن داشت که از ظرفیت نیروهای مسلح برای پیشگیری و مدیریت این بیماری استفاده شود.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دشمنی همیشگی استکبار جهانی نسبت به نظام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه که از دشمن سر زند، همین است که از هر فرصتی برای اعمال دشمنی خود و ضربه زدن به انقلاب و نظام استفاده کند چرا که این نظام و انقلاب بیش از 40 سال است که هنجارهای پذیرفته شده جهانِ کفر، شرک و استکبار را به چالش کشیده است و از دشمن توقعی جز دشمنی نمی رود.

دشمنان با ابزار رسانه به دنبال ایجاد پشیمانی در مردم نسبت به آرمان ها هستند

وی به هجمه رسانه ای استکبار به ملت ایران اشاره کرد و گفت: آنچه که در این ایام، بیش از اصل ویروس منحوس، توسط لاشخورهای رسانه ای استکبار مورد هجوم به ملت بزرگ ایران قرار گرفته است، ایجاد خوف، ترس و پشیمان کردن مردم از ارزش ها و آرمان هاست.

استاد حوزه علمیه قم به تلاش دشمنان برای تخریب چهره قم و قم هراسی اشاره و تصریح کرد: به جای این که از قم به عنوان اولین استانی که این ویروس منحوس مورد شناسایی قرار گرفت، تقدیر شود، توسط استکبار و عمال رسانه ای در فضای مجازی و حقیقی با عنوان نقطه منفی و ضربه مطرح شد.

ملت ایران به بهترین وجه بر بیماری کرونا غلبه خواهد کرد

وی ضمن آرزوی توفیق برای ملت ایران در مدیریت غلبه بر ویروس کرونا، افزود: ملت بزرگ ما چنانچه در چله اول انقلاب در بحران ها و فتنه های مختلف و هجوم های گوناگون دشمنان قسم خورده انقلاب، با حمایت از امام راحل، آرمان های شهدا و پیروی و حمایت از رهبری توانسته اند ضربه های دشمن را به خود دشمن برگردانند، در فضای کرونایی امروز هم قطعا ملت فهیم و بیدار، بعد از راهپیمایی 22 بهمن و حضور معنادار در انتخابات مجلس شورای اسلامی این بحران را ان شاءالله به بهترین وجه مدیریت خواهند کرد.

حجت الاسلام احتشام با بیان این که مردم نسبت به دریافت اخبار از دشمنان کشور بی توجه باشند، اظهار داشت: آن چه که در شرایط امروز بر همه مؤمنین، انقلابیون و طرفداران ولایت، بلکه بر هر ایرانی آزاده و غیور لازم بوده، این است که اخبار و اطلاعات مربوط به این بیماری را از رسانه ملی و مسؤولان خود شنیده و نسبت به دشمنان قسم خورده ای که قطعاً با صهیونیست ها، استکبار جهانی و وهابیت خبیث و پلید بنا به ضربه زدن دارند، نباید اهتمام و توجه داشته باشند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن فرموده است «از اهل علم سؤال کنید» و از طرف دیگر می فرماید «هیچ گاه از کسانی و چیزهایی سؤال نکنید که اگر بخواهید تن به آن سؤال و پاسخ دهید، باعث سلب آرامش روانی شما خواهد شد و آسیب پذیری شما را دوچندان خواهد کرد».

خروج از کرونا با مدیریت کردن تبلیغات سوء دشمنان

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که مردم با ایستادگی در مقابل تبلیغات دشمن نسبت به انقلاب می توانند بر بحران کرونا خارج شوند، تصریح کرد: در این شرایط باید با ایستادگی در مقابل دشمن و گوش ندادن به سمپاشی های آنها این بحران را هم با مدیریت پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به دغدغه های اخیر رهبر معظم انقلاب و اقدام ایشان در تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی و بسیج همه امکانات نظام برای مقابله با کرونا، افزود: نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از توان و قدرت مدیریت نظام اسلامی در برخورد با این ویروس منحوس تقدیر و تشکر کردند و فرشتگان و مدافعان حریم سلامت یک بار دیگر به دنیا ثابت کردند که در صحنه مبارزه با این ویروس توانستند در خط مقدم درمان و بهداشت دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از مدافعان جبهه سلامت تصریح کرد: ملت و فرشتگان سفید پوش و سبز پوش در این شرایط تا مرز شهادت به وظیفه عمل کردند.

دستور رهبر انقلاب در تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی ثمره کم کاری برخی مسؤولان است

وی به تصمیم اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که متأسفانه در مورد کم کاری و کم توجهی برخی از مسؤولان دیده شد، رهبر بزرگوار انقلاب را بر آن داشت که مانند سایر موارد از ظرفیت نیروهای مسلح برای کمک به مسؤولان اجرایی در کشور به بهترین نحو استفاده شود.

حجت الاسلام احتشام گفت: ان شاءالله زمینه ای برای زودتر جمع شدن این ویروس منحوس فراهم بشود و تلفات و آسیب هایی که با احتمال جنگ بیولوژیک ملعون چه بسا بر ضد ملت هایی که مقابل استکبار ایستاده اند، سازمان دهی شده است، هم افزایی نیروهای اجرایی در قوای سه گانه و نیروهای مسلح یک بار دیگر آرمان بلند امایین انقلاب را با استفاده از ظرفیت های ملت به رخ جهانیان بکشاند.

رعایت مسائل بهداشتی وظیفه ای شرعی و عقلی است

وی ضمن بیان توصیه ای به مسؤولان و مردم برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس گفت: آنچه که مقام معظم رهبری و مراجع گرانقدر توصیه کردند این است که در شرایط فعلی باید آنچه که از قرارگاه مرکزی سلامت توسط مسؤولان به ملت اعلام می شود، به عنوان وظیفه شرعی و عقلی مورد اعتنا قرار بگیرد.

امام جمعه موقت کاشان بر تلاش همگانی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تأکید و خاطرنشان کرد: مادامی که برای کووید 19 دارو و واکسنی در جهان اختراع و کشف نشده است و دنیای پزشکی برای این ویروس داروی خاصی سراغ ندارد، باید تا حد امکان از انتقال سریع و آسیب زدن این ویروس جلوگیری کرد.

وی با بیان توصیه ای به مردم برای پیگیری از شیوع کرونا افزود: بهترین عاملی که باعث می شود این ویروس ضعیف شود و نتواند آسیب بیشتری به ما بزند، ماندن در خانه و حضور کمتر در مجامع عمومی که ان شاءالله به برکت ماه شعبان و ولادت امام زمان(عج)، مسؤولان و سرداران جبهه های سلامت بتوانند پیروزی بر ویروس منحوس را به عنوان عیدی ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) به ملت و جهانیان اعلام کنند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
اگرتا15فروردین تعطیل رسمی اعلام شودقطعامیتوان به کنترل شیوع کرونا درکشورامیدواربوددرغیراینصورت از5فروردین بابازگشایی ادارات مجددا شیوع کرونادرکشوربه صورت چشمگیری افزایش خواهدیافت.
0
0