۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۴۳۹۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ابتلا به بلایا و بیماری‌ها آزمون مؤمن و گوشمالی ظالم است

ابتلا به بلایا و بیماری‌ها آزمون مؤمن و گوشمالی ظالم است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ابتلا به بلایا و بیماری‌ها یک قانون الهی و سنت در عالم هستی است؛ لکن برای ظالم گوشمالی، برای مؤمن آزمون و برای اولیا درجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به وضعیت شیوع و مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در سنت الهی خداوند ظالم را ادب کرده و هر از چند گاهی به او یک گوش مالی می‌دهد که خیال نکند می‌تواند اسبش را هر جا که بخواهد بتازد؛ زیرا خدا میدان می‌دهد ولی ظلم‌هایی که ظالم کرده است از یادش نمی‌رود.

وی افزود: امامان معصوم (ع) می‌فرمایند: «ظلامته ظالم یمهل الله و لایهملهم»؛ به این معنا که خدا ظلم ظالم را مهلت می‌دهد ولی مهمل نمی‌کند یعنی فراموشش نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند در آیه 17 سوره طارق می‌فرماید: «فَمَهِّلِ الْکافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیدًا» و تأکید می‌کند حال که چنین است کافران را فقط اندکی مهلت ده تا سزای اعمالشان را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های الهی این است که خدا ظالم‌ها را مهلت می‌دهد تا به اوج ظلم خود برسند و اسب خود را بتازند ولی آن‌ها را رها نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بلاهایی که در زندگی عادی ما به وجود می‌آید برای آن‌هایی که ظالم‌اند به واسطه این بلاها به آن‌ها تلنگر زده می‌شود تا بدانند قدرت برتری از آن‌ها در عالم وجود دارد، برای انسان‌های مؤمن هم آزمون است تا در آزمون الهی خود را نشان دهند و برای اولیای الهی هم درجه است.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: خداوند در آیه 124 سوره بقره می‌فرماید: «وَإِذِ ابتلا إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُک لِلنَّاسِ إِمَامًا» و تأکید می‌کند به خاطر آورید هنگامی که خداوند ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود و او به‌خوبی از عهده این آزمایش‌ها برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قراردادم.

وی گفت: حضرت ابراهیم (ع) از آزمون‌های الهی با موفقیت و سر افرازانه بیرون آمد و خداوند هم مقامش را بالا برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بنابراین ابتلا به بلایا و بیماری‌ها یک قانون الهی و سنت در عالم هستی است؛ لکن برای ظالم گوشمالی، برای مؤمن آزمون و برای اولیا درجه است.

وی افزود: یکی از ابتلاهایی که در کشور عزیزمان و سایر کشورها مردم گرفتار آن شده‌اند همین ویروس منحوس کرونا است که باید دعا کنیم خداوند ما را در این آزمون سرافراز بیرون آورد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات