۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۴۰۹۷
اکبری خبر داد؛

فعالیت ۷۵۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا

فعالیت ۷۵۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا
سردار اکبری گفت: در حال حاضر ۷۵۰ گروه جهادی در قالب پزشکی، دامپزشکی و خدمات رسانی در استان برای مبارزه با ویروس کرونا در حال فعالیت هستند.
سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، گفت: به لطف الهی آمادگی استان برای مقابله با این بیماری از همه نظر خوب و قابل قبول است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج همانند سنوات گذشته همیشه و در همه شرایط در کنار مردم است و جان خود را برای آرامش مردم فدا می‌کند، افزود: در حال حاضر ۷۵۰ گروه جهادی در قالب پزشکی، دامپزشکی، خدمات رسانی و کارگاه‌های خیاطی تولید ماسک در سطح استان برای مبارزه با ویروس کرونا در حال فعالیت هستند.

اکبری با اشاره به اینکه در ۱۵ نقطه استان ۷ کارگاه خیاطی برای تولید ماسک زیر نظر بسیج سازندگی سپاه استان راه اندازی شده است، ابراز کرد: در مجموع روزانه ۴ هزار ماسک در سطح استان تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین خدمت به مردم در شرایط کنونی مقابله همه جانبه با ویروس کرونا است، ابراز کرد: بسیجیان و گروه‌های جهادی به صورت شبانه مشغول گندزدایی معابر پرتردد عمومی شهر‌های استان هستند و تا ریشه کنی این ویروس اقدامات از این دست ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا اقدامات خوبی را در کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان انجام داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان در زمینه تخت و بیمارستان محدودیت وجود دارد؛ با تفاهم نامه‌ای که میان سپاه و اداره بهداشت در استان بسته شد نقاهتگاه‌هایی از جمله در سالن ورزشی شهدای دانش آموزی در مرکز استان با ظرفیت ۶۰ تخت افتتاح شد که به ازای ۴ بیمار یک کادر درمانی در محل حاضر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی سپاه از جمله کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) شهرکرد، کلینیک تخصصی صادقیه بروجن و کلینیک تخصصی در لردگان خدمات ارزنده‌ای را به مراجعه کنندگان می‌دهند، همچنین در این کلینیک‌ها بخش ویژه برای موارد مشکوک تعبیه شده و پزشکان متخصص عفونی در کلینیک‌ها مشغول فعالیت هستند.

اکبری در پایان با اشاره به اینکه شعار ما و مسؤولان امروز در خانه بمانیم است، گفت: این شعار یک واقعیت است و اگر تجمع در شهر اتفاق نیفتد، بیماری ریشه کن خواهد شد. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات