۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۰۳۳
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

تمدید مهلت نام‌نویسی داوطلبان ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی

تمدید مهلت نام‌نویسی داوطلبان ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مهلت نام‌نویسی داوطلبان ورود به مدارس علمیه خواهران و برادران استان تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی در 14 مدرسه علمیه برادران و خواهران در هشت شهرستان استان اقدام به پذیرش نخبگانی از بین علاقه‌مندان دارد.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از متقاضیان از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: حداقل معدل برای ثبت‌نام پذیرش حوزه علمیه خراسان برای مقطع پایه نهم 15 و دیپلم و بالاتر 14 است و از کسانی که معدلشان پایین‌تر از معدل ذکر شده است، پذیرش به عمل نخواهد آمد.

مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همه متقاضیان مقاطع پایه نهم، دیپلم و دارندگان مدارک بالاتر باید در آزمون کتبی پذیرش حوزه شرکت کنند، گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به مدارس علمیه شهرستان‌ها، مرکز استان و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com رجوع کنند.

وی گفت: حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه به‌عنوان طلبه برای دارندگان مدرک سیکل 17 سال تمام یعنی متولدین سال 82 به بعد و حداکثر سن برای دارندگان مدارک تحصیلی تا مقطع دکترا هم 30 سال تمام یعنی متولدین سال 69 به بعد است.

حجت‌الاسلام حسین زاده تصریح کرد: اما کسانی که یک پایه اضافه تحصیل کرده باشند؛ به این معنا که به‌عنوان مثال بعد از اتمام پایه نهم تحصیلی، پایه‌های دهم و یا یازدهم را هم گذرانده باشند سال‌های اضافه تحصیلی و یا ایام دوران خدمت مقدس سربازی آن‌ها به حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه اضافه می‌شود.

وی گفت: البته شرایط عمومی و صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت جسمی و روانی، عدم اشتغال به کار و تحصیل هم‌زمان و ... از دیگر شروط پذیرش افراد به‌عنوان طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی است که جزئیات آن در دفترچه ثبت‌نام ذکر شده است.

حجت‌الاسلام حسین زاده افزود: پذیرش متقاضیان در حوزه علمیه در طی هفت مرحله آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و درنهایت صدور کد رسمی انجام می‌پذیرد و شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب امتیازهای تمامی مراحل و احراز صلاحیت‌های لازم، به‌عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته درمجموع حدود دو هزار و 500 طلبه در 15 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کردند که از این تعداد هزار و 700 نفر برادر و مابقی طلاب خواهر بودند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات