۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۴۳۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هنرمند نباید سیاست زده و جناح زده شود

هنرمند نباید سیاست زده و جناح زده شود
امام‌جمعه بجنورد از هنرمندان خواست تا در این مقوله سیاست زده نشوند؛ زیرا بنا به گفته او درواقع هنر باید وارد سیاست شود اما سیاست زده و جناح زده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس حوزه هنری استان، با گرامیداشت بیستم فروردین‌ماه، روز هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به این‌که سرمایه‌های بسیاری داریم اما آن را درست به کار نمی‌گیریم، تصریح کرد: سرمایه‌ها و بن‌مایه‌هایی داریم که هرکدام دنیایی حرف در خود پنهان دارند که باید آشکار شود و هنرمند متعهد باید هم چون قرآن ناطق انقلاب و جهادی و میدان‌دار باشد.

وی با تأکید بر این‌که بیانیه گام دوم باید متن کار هنرمندان باشد، افزود: هنرمندان سوژه‌های بیانیه گام دوم را تبدیل به هنر و ماندگار کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه هنری در بخش‌های مختلف، بر تشکیل شورای عالی هنر برگرفته از افکار گوناگون هنرمندان با تجربه و جوان برای تولید معجونی از هنر متعهد تأکید کرد و افزود: تا رسیدن به طراز انقلاب و رهبری کار بسیار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی توصیه‌هایی هم به هنرمندان کرد و از آن‌ها خواست تا در این مقوله سیاست زده نشوند و درواقع هنر باید وارد سیاست شود اما سیاست زده و جناح زده نشود.

وی یکی از آفت‌هایی که حوزه‌های هنری می‌تواند پیدا کند، در این دانست که هنر خود را در کانال خاص و از زاویه خاص ببینند.

رییس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بر این مسئله که هنرمند باید فوق خطوط حرکت کند و جناحی فکر نکند، بلکه انقلابی فکر کند، تأکید و خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای هنر را عرضه کنیم که انقلاب و دستاوردهای 40 ساله آن را پیش برده و به نسلمان معرفی و به زیرساخت‌ها و مؤلفه‌های تمدن سازی دست پیدا کنیم.

وی افزود: زمان نگاه‌های محدود به پایان رسیده و اهالی هنر باید در راستای ریل انقلاب، هنر را پویا و شتابان کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات