۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۶۷۷
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

تبیین ابعاد مهدویت نیازمند تلاش اندیشمندان رشته‌های مختلف است

تبیین ابعاد مهدویت نیازمند تلاش اندیشمندان رشته‌های مختلف است
حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی تشکیل اندیشکده مهدویت را ستود و گفت: تبیین ابعاد مختلف مهدویت به اندیشمندان رشته‌های مختلف نیازمند است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت در پیامی تصویری به پویش منتظران ظهور که به صورت مشترک به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی مهدویت و خبرگزاری رسا در حال انجام است، با تبریک شروع به کار اندیشکده مهدویت که اساتید بسجی دانشگاه‌ها آن را دنبال می‌کنند، گفت: نگاه افراد به مسائل، نگاه‌های متفاوت و مختلفی است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: وقتی یک فرد معمولی به خاک نگاه می‌کند، ماده تیره‌رنگی می‌بیند که در نهایت فکر می‌کند می‌توان در این خاک کشاورزی کرد؛ اما وقتی یک خاک‌شناس این خاک را می‌بیند، صدها نکته و ده‌ها طرح و مسأله مطرح می‌کند که سابقه، لاحقه، مواد و عناصر این خاک چیست؟ راه بهبود و استفاده بهینه از آن چیست؟ و صدها مطالب بدیع و تازه را مطرح می‌کند.

وی در قیاس مثال پیش گفته با موضوع مهدویت گفت: موضوع مهدویت که جزو مطالب اساسی و ارکان اعتقادی اسلام و تشیع است هم از این قاعده مستثنی نیست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین کلباسی افزود: احادیث و آیات را می‌خوانیم، اما این پدیده در عرصه جامعه‌شناسی، روانشناسی، مدیریت، بویژه مطالعات آینده و آینده‌پژوهی و مرتبط با مسائل جهانی، و مانند این‌ها، با همه مسائل علمی مرتبط است و این اساتید محترم هستند که با مطالعه این موارد و دقت در این موارد راهگشایی خواهند کرد و بسیاری از ابعاد ناشناخته را برای همه تبیین می‌کنند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: شکی نیست، رسیدن به این نقطه نیازمند تلاش اساتید است و این اساتید هستند که می‌توانند فضای تحقیق، علمیت و مهدویت را در بین دانشجویان ایجاد کنند تا گامی در جهت رسیدن به جامعه منتظر برداریم.

وی در پایان از تشکیل اندیشکده مهدویت سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم که خداوند توفیق دهد تا ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی که این کار را در این چارچوب شکل داده است با همکاری اساتید دانشگاه بتوانیم نتایج قابل قبول و عرضه‌ای در سطح کشور و جهان از این اقدام به دست بیاوریم./836/ج

تعداد بازدید : 2
محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
انتظار فرج حضرت ولی‌عصر مهمترین مصداق انتظار است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است.
0
0