۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۴۷۷۴۸
کتابی که لازم است هر جوانی در خصوص فرزندآوری بخواند!

«کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل»

«کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل»
رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال 91 رسماً «توقف سیاست تحدید نسل و اتخاذ سیاست افزایش جمعیت» را اعلام نمودند.

به گزارش خبرگزاری رسا،رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال ۹۱ رسماً «توقف سیاست تحدید نسل و اتخاذ سیاست افزایش جمعیت» را اعلام نمودند و از آن تاریخ تا سوم فروردین سال جاری در حدود ۲۰ دیدار، در این زمینه صحبت کرده‌اند. ایشان با طرح عناوینی چون «تکثیر نسل»، «تکثیر اولاد»، «فرزندآوری بیشتر»، «باروری بیشتر»، «افزایش نسل جوان» و «موالید» بر ضرورت جلوگیری از «پیر شدن جمعیت» تأکید و اصرار کرده و «جمعیت جوان» کشور و حفظ آن را از ابزارهای «قدرت»، «اقتدار ملی» و «پیشرفت» دانسته‌اند. معظم‌له در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۳ با ابلاغ «سیاست‌های کلی جمعیت» بطور روشن، نگاه بلند مدت و چشم‌انداز سیاست افزایش جمعیت و بنیان‌های آن را مشخص فرمودند.

کتاب «کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» در دو بخش و ۸ فصل به تبیین و تشریح مسائل پرداخته است که عبارت‌اند از: ضرورت و اهمیت و آثار و منافع و کارکردهای ازدواج و تشکیل خانواده، اصول ازدواج به سبک اسلامی، جمعیت و نقش آن در مشارکت عمومی و تقویت اقتدار ملی، تحولات تاریخی جمعیت ایران از دوران باستان تا پایان عصر قاجاریه، تحولات جمعیتی در دورۀ پهلوی اول و دوم، تلاش کانون‌های استعماری برای کاهش باروری و عقیم‌سازی در ایران، تحولات جمعیتی در دورۀ استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه جمعیتی رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران.

در بخشی از مقدمۀ این کتاب که توسط علی معصومی تدوین و تألیف شده است می‌خوانیم:

«متأسفانه دولتمردان، آن چنان که باید هشدارهای رهبری را جدی نگرفته‌اند و سیاست‌های لازم و اهتمام جدی به این مسئله دیده نمی‌شود. اما ملت بزرگ ایران و بخصوص آنها که معتقد به نظام ولایی جمهوری اسلامی هستند، بایستی به وظایف خود، فارغ از مسئولین، بیاندیشند و از خدای رازق و رزّاق غافل نشوند.»

این کتاب در ۳۶۴ صفحه در قطع رقعی با قیمت ۱۵هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شده است.

دو کتاب «ازدواج موفق» و «خانواده موفق» به قلم دکتر سیدعظیم قوام از انتشارات همین مؤسسه نیز می‌توانند آگاهی جوانان را در تشکیل خانواده و مسئله جمعیت و فرزندآوری افزایش دهند.

منبع: منانشر

ارسال نظرات