۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۴۸۲۹۲

راه اندازی ۲۵ ایستگاه غربالگری از سوی ارتش در خوزستان

راه اندازی ۲۵ ایستگاه غربالگری از سوی ارتش در خوزستان
امیر بیدادی با اشاره به اینکه ۲۵ ایستگاه غربالگری در خوزستان ایجاد شده است، گفت: در این ایستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب، پیش از ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در حادثه سیل سال گذشته رژه مرسوم همه ساله را به نام رژه خدمت برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۰ خودروی دربرگیرنده کمک خانواده‌های ارتشیان از سراسر کشور را با هماهنگی مدیریت بحران استان به نقاط سیل دیده استان ارسال کردیم ضمن اینکه تیم‌های پزشکی برای ارائه خدمات درمانی مستقر شدند.

امیر بیدادی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به شیوع کرونا رژه روز ارتش به نام رژه خدمت و سلامت برگزار می‌شود، ادامه داد: روز جمعه ۲۹ فرورودین ماه ساعت ۹:۳۰ خودرو‌های جنگ نوین، آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی در محل رژه با حضور استاندار خوزستان مستقر و رژه می‌روند و خودرو‌ها برای رفع آلودگی و ضدعفونی مناطقی از شهر اهواز اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب با بیان اینکه تیم‌های پزشکی به ویزیت، تب سنجی و غربالگری شهروندان اهوازی خواهند پرداخت، ادامه داد: در روز‌های آینده و بر حسب نیاز به ضدعفونی و حضور تیم‌های پزشکی در شهرستان‌ها و روستا‌ها اقدام می‌شود ضمن اینکه ارتش از اسفندماه سال گذشته، رزمایش پدافند زیستی را آغاز و تا به امروز ادامه می‌دهد.

وی کنترل مبادی ورودی به استان‌ها و شهرها، رفع آلودگی از اماکن و معابر و ضدعفونی خودرو‌های وارده به استان، تب سنجی و غربالگری با استفاده از دوربین‌های تب سنج لیزری و استقرار تیم‌های اورژانس را از جمله اقدامات ارتش در مقابله با کرونا برشمرد.

امیر بیدادی با اشاره به اینکه ۲۵ ایستگاه غربالگری در خوزستان ایجاد شده است، عنوان داشت: در این ایستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود ضمن اینکه ۴۳۵ تخت نقاهتگاهی در خوزستان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه غبارروبی مزار شهدا با تعدادی اندک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: اهدای خون با توجه به کمبود محصولات خونی در برنامه‌ها قرار دارد، به احتمال زیاد ۲۹ فروردین ماه در استانداری از طریق ویدئو کنفرانس گزارش کاری از اقدامات ارتش در مقابله با کرونا به ریاست جمهوری عرضه می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب با بیان اینکه رسیدگی به کارکنان ارتش و خانواده هایشان را وظیفه می‌دانیم، بیان داشت: ماسک و محلول ضدعفونی در همه یگان‌های منطقه جنوب غرب، تولید و در اختیار کارکنان و خانواده هایشان قرار داده می‌شود.

امیر بیدادی با بیان اینکه مراقب سلامتی سربازان هستیم، گفت: در ورودی همه پادگان‌ها یک مرکز تریاژ پیش‌بینی و مستقر شده تا هر شخصی که وارد پادگان می‌شود، کنترل و تب سنجی شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های ناقل کارکنان هر روز ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون در منطقه جنوب غرب مورد مبتلا به کرونا ویروس نداشتیم، دستورات و پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شده و کلاس‌های آموزشی با تعداد اندکی برگزار می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات