۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۴۹۱۸۰

به نام مردم به کام دشمن

به نام مردم به کام دشمن
یک خط و طرح واضح رسانه‌های دشمن در ماجرای کرونا پیگیری پروژه مردم در مقابل حاکمیت و جدایی این دو از یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاري رسا، یک خط و طرح واضح رسانه‌های دشمن در ماجرای کرونا پیگیری پروژه مردم در مقابل حاکمیت و جدایی این دو از یکدیگر است.

در این جهت برخی روشنفکران وطنی‌مان هم توجیه و تبیین این گسست میان حاکمیت و مردم را دنبال می‌کنند.

به عنوان مثال خط فکری داود فیرحی و محمد فاضلی را در این جهت دنبال کنید. واضح است که این به معنای هماهنگی این روشنفکران با دشمن نیست و بحث بر سر یک پروژه واحد فکری است.

مثلا فاضلی در یادداشتی با عنوان قوت‌های جامعه ایرانی معتقد است: «تمام قوت‌هایی که در بحران کرونا در جامعه ایرانی با آن مواجه هستیم از سوی مردم بوده و حکومت چیزی جز ضعف و خرابی به عمل نیاورده است.»

از نظر او، این مردم استحقاق حکومتی به مراتب بهتر از جمهوری اسلامی داشته و نباید در این وضعیت تلف شوند.

فیرحی هم که پروژه فکری او، آشتی میان دولت دموکراتیک و اندیشه سیاسی اسلام است، به عنوان مثال در یک مصاحبه با ایلنا در اواخر سال ۹۸ تلاش می‌کند که با تکیه بر هویت ایرانی و ملت ایران، این طور القاء کند که یک جدایی میان دولت و ملت وجود دارد که دائم توسط مردم، کاستی‌های دولت جبران می‌شود. راهبردی هم که ارائه می‌شود برای حل مشکل کرونا، سازوکارهای مردمی مستقل از حاکمیت است.

اما آنچه به نظر می‌رسد طرح و پروژه رهبری است، این است که در دل این حوادث طبیعی و بلایای عمومی، یک اراده ملی جدید و رشدیافته شکل بگیرد، در جهت گام بعدی‌ای که باید جامعه بدان سمت حرکت کرد و آن در این مقطع تشکیل پایه‌های دولت اسلامی است.

پایه اصلی تشکیل دولت اسلامی، تربیت کارگزاران و مدیرانی است که در تراز مردم و انقلاب هستند. تربیتی که در دل این حوادث به صورت تصاعدی رشد می‌کند.

اساسا در اندیشه رهبری از دل همین اراده و خواست مردم است که دولت و حاکمیت شکل می‌گیرد. این فضا بهترین فرصت است برای اصلاح و تحول حاکمیت توسط خود مردم. یک اراده جدید از سوی مردم و طبیعتا یک گام رو به جلوی کل نظام.

مراقب باشیم این حرکت را دشمن مصادره علیه نظام و مردم نکند.

پی‌نوشت:
نقل قول‌ها همگی از نشریه «دیده‌بان اندیشه» فروردین ۹۹ است./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات