۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۵۰۱۸۰

جهادگران بسیجی سپاه ایلام بیش از ۵۰۰ هزار ماسک تولید کردند

جهادگران بسیجی سپاه ایلام بیش از ۵۰۰ هزار ماسک تولید کردند
جانشین سپاه ایلام گفت: روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک با فعال‌سازی ۲۰ کارگاه تولیدی در استان ایجاد می‌شود که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید شده و این اقدام ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، قدرت الله کریمیان به تشریح اقدامات انجام‌گرفته توسط سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام پرداخت و اظهار داشت: از همان ابتدا و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در همه بخش‌ها برای مهار ویروس کرونا به میدان آمد.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) در نخستین روزهای شیوع ویروس کرون در ستاد سپاه استان تشکیل و در سطح شهرستان‌ها گسترش یافت.

کریمیان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج و وزارت بهداشت و در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای انجام غربالگری تمام خانوارهای استان، تعداد چهار هزار و 754 نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های چهارنفره سازمان‌دهی شدند.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام همچنین از سازمان‌دهی گروه‌های جهادی بسیج و گروه‌های جهادی طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی جهت انجام اقدامات و مأموریت‌های ابلاغی خبر داد.

توزیع 5600 بسته معیشتی به ارزش 28 میلیارد ریال

وی با بیان اینکه تاکنون برای 25 هزار نفر آموزش‌های آگاه‌سازی انجام‌گرفته ادامه داد: در این راستا بروشورهای آگاه‌سازی توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه استان به‌صورت گسترده در سراسر استان چاپ و توزیع‌ شده است.

کریمیان بیان کرد: علاوه بر این عملیات ضدعفونی و گندزدایی مرکز استان و تمام شهرستان‌های استان در قالب رزمایش و عملیات دفاع بیولوژیکی در چند مرحله انجام‌گرفته است.

جانشین سپاه استان ایلام همچنین از تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی – حمایتی به تعداد پنج هزار و 600 بسته به ارزش 28 میلیارد ریال در سراسر استان خبر داد و گفت: این مأموریت همچنان در قالب رزمایش کمک مؤمنانه در حال اجرا است و تلاش می‌شود خانوارهای بیشتری که با شیوع کرون مشاغل خود را ازدست‌داده و یا منبع درآمدی ندارند، تحت پوشش قرار بگیرند.

وی همچنین از ایجاد ایستگاه‌های سلامت و ضدعفونی معابر شهری و روستایی و توزیع پک‌های بهداشتی میان مردم و خانوارهای آسیب‌دیده از کرون خبر داد.

کریمیان اظهار کرد: به‌منظور مقابله با شایعات و استرس‌های کاذب، تولید محتواهای امیدآفرین و آگاهی‌بخش در فضای مجازی در قالب‌های مختلف پویانمایی، موشن گرافیک، کلیپ و پوستر انجام‌گرفته است.

تولید بیش از 500 هزار عدد ماسک تاکنون

جانشین سپاه استان ایلام گفت: روزانه 20 هزار عدد ماسک با فعال‌سازی 20 کارگاه تولیدی در سراسر استان ایجاد می‌شود که تاکنون بیش از 500 هزار عدد ماسک تولیدشده و این اقدام کماکان ادامه دارد.

وی گفت: به‌منظور اقدام لازم در مهار کرون ماسک، دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان توزیع‌شده است و کمک‌های لازم به معاونت غذا و دارو در راستای توزیع عادلانه‌ی اقلام بهداشتی در میان عموم مردم توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه صورت گرفته است.

کریمیان از مأمور کردن چند پزشک و پرستار به دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: سپاه در استقرار و ایجاد نقاهتگاه دو هزار تختخوابی برای بیماران کرونایی و کمک به انتقال و استقرار بیمارستان صحرایی و سیار در مرکز استان اقدامات لازم را انجام داده است.

جانشین سپاه استان ایلام گفت: در راستای کمک به انتظامی استان در جهت کنترل معابر ورودی شهرها و عملیاتی کردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ظرفیت کارکنان کادر و نیروهای بسیجی در سراسر استان استفاده‌ شده است.

وی تأکید کرد: سپاه تا مهار کامل ویروس کرون در کنار مردم بوده و هست و برای انجام این کار از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سپاه این روزها همچون سایر دستگاه‌های درگیر با کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارد، تلاش‌های این روزهای پاسداران جان بر کف یادآور روزهای نبرد با دشمن بعثی است که از جان و دل برای مهار این بیماری منحوس شبانه روز فعالیت و کوشش مضاعف دارند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات