۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۹۰۹
آیت‌الله صدیقی:

تمسک به قرآن تنها راه نجات بشر از ظلمت است

تمسک به قرآن تنها راه نجات بشر از ظلمت است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قرآن کریم را کتاب هدایت، جامع و معجزه دانست و تمسک به آن را تنها راه نجات بشر از ظلمت بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: وجود مبارک امام سجاد(ع) دعای 44 صحیفه سجادیه را هنگام ورود به ماه مبارک رمضان بیان فرمودند.

وی افزود: حضرت در این دعا ماه رمضان را با عناوینی چون شهر الصیام، شهر الطهور، شهر التمحیص، شهر القیام، شهر الاسلام و شهر القرآن یاد می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل‌شده است، ابراز کرد: قرآن شریف کتاب زندگی، نجات، عزت، جهاد، برنامه و اخلاق است؛ قرآن کریم تا روز قیامت به همه نیازهای بشر پاسخگو است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزات فراوانی دارد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مخالفین قرآن کریم در تمام اعصار و قرون اسلام اگر می‌توانند آیه‌ای مانند آیات آن را بیاورند؛ 15 قرن است کسی نتوانسته در این مبارزه پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه اعجاز قرآن کریم جنبه‌های مختلفی دارد، گفت: قرآن کریم در همه‌جا دست برتر دارد و هیچ کتاب، نوشته، شعر و نثری نمی‌تواند با او مبارزه کند و در مقام معارضه بربیاید.

آیت‌الله صدیقی هدف از نزول قرآن کریم را هدایت بشر بیان کرد و ادامه داد: در عظمت رمضان همین بس که قرآن کریم در این ماه نازل‌شده است تا مردم هدایت شوند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: هدایت قرآن کریم همه‌جانبه است این کتاب آسمانی نه‌تنها راه و آدرس را نشان می‌دهد بلکه پناهگاه، سنگر و راهبر هر پناهنده‌ای است که به او تمسک می‌جوید.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید اهل مراقبه نفس و خودسازی باشد تا رحمت رحمانیه و رحمت رحیمیه خداوند شامل او شود، خاطرنشان کرد: اگر نور الهی در وجود انسان طلوع کند او راه و راهنما می‌شود؛ بنابراین قرآن کریم یک هدایت جامع و یک هدایت کامل است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
یکی از موانع جدی عدم تبعیت بخش قابل توجهی از جامعه از فاصله‌گذاری اجتماعی به مساله معیشت باز می‌گردد. وقتی که از معیشت و دشواری‌های آن صحبت می‌کنیم روشن است که منظور گروه‌های کم برخوردار و کسانی اند که تاب‌آوری لازم برای پشت سر گذاشتن ایام کرونا و حفظ کیفیت زندگی خود در شرایط بحران را ندارند، زیرا کار خود را ازدست داده و حمایتی نیز دریافت نمی‌کنند.
0
0