۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۵۲۸۱۴
عضو مرکز گفتمان اسلامی سوئد خبر داد؛

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی ادمونتون کانادا

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی ادمونتون کانادا
عضو مرکز گفتمان اسلامی سوئد گفت: مراسم ویژه ایام ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی امام حسین کانادا به دلیل شیوع کرونا از طریق کانال یوتیوب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی مبلغ بین المللی و عضو مرکز گفتمان اسلامی سوئد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی امام حسین(ع) ادمونتون کانادا خبر داد و گفت: مرکز اسلامی امام حسین(ع) در شهر ادمونتون استان آلبرتای کانادا از سال ۲۰۱۳ میلادی به صورت رسمی و قانونی به عنوان یک مرکز خیریه غیر انتفاعی در شهر ادمونتون ثبت و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این مرکز بنا به احساس نیاز مبرم به وجود یک تشکل شیعی منسجم از ایرانیان مقیم این شهر و پاسخگوئی به نیازهای دینی و اعتقادی بعد از قریب ۱۰ سال اجرای برنامه های مذهبی در منازل مومنان و سالن های عمومی تشکیل شده است.

حجت الاسلام جهانگیری در ادامه بیان داشت: اساس نامه مرکز در جهت گسترش معارف شیعه دوازده امامی نگاشته و مصوب شده که الحمدالله این مرکز در سال 2017 موفق به خرید محل حسینیه شد و از ماه مبارک رمضان این سال، برنامه های منظم هفتگی، شامل دعای کمیل، نماز جمعه و همچنین برنامه های مناسبتی مذهبی از جمله در ماه مبارک رمضان و ماه محرم در این محل برگزار می شود؛ همچنین این مرکز از سوی CRA به عنوان سازمان خیریه (Charitable Organization) شناسایی و در حال حاضر مشغول فعالیت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امسال مراسم ماه مبارک رمضان این مرکز در شرایط شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می شود، ابراز کرد: ویژه برنامه های رمضانیه مرکز اسلامی امام حسین(ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان در کانال یوتیوب این مرکز در حال برگزاری است که این برنامه ها شامل جزءخوانی، سخنرانی، دعا و اذان می شود.

وی ادامه داد: بخش های دیگر این برنامه ها شامل برگزاری برنامه مجازی کودکان در سه رده سنی بالای سه سال و پاسخ به سؤالات و پرسش های مخاطبان از طریق ایمیل، است؛ بنده در حد امکان بعد از اتمام سخنرانی این وظیفه را به انجام می رسانم.

حجت الاسلام جهانگیری به همدلی و اقدامات خیرخواهانه ایرانیان مقیم کانادا در کمک رسانی به ملت ایران برای مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: یکی از جلوه های زیبایی که در بحران کرونا شاهد آن بودیم همدلی ایرانیان و شیعیان مقیم کانادا با آسیب دیدگان از کرونا در ایران بود؛ این عزیزان در اقدامی خودجوش شروع به جمع آوری کمک های مردمی برای ملت ایران کردند تا به نوعی بتوانند در کنار مردم کشورشان با این ویروس منحوس مبارزه کنند./302/813/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات