۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۹۲۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کمک مؤمنانه در مواجهه با کرونا تجلی‌گر مشارکت ملی در دفاع مقدس است

کمک مؤمنانه در مواجهه با کرونا تجلی‌گر مشارکت ملی در دفاع مقدس است
امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز عرصه مقابله با کرونا و کمک مؤمنانه و مواسات مردم، صحنه‌های مشارکت ملی در دفاع مقدس را متجلی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از فعالان جهادی مقابله با کرونا، با اشاره به اهمیت مواسات و کمک مؤمنانه، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) در تمام احوال از مردم نیازمند رفع مشکل می‌کردند؛ به‌گونه‌ای که هرجایی که مشکلی بود در خدمت مردم بودند و مشگل‌گشایی می‌کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع)، گفت: راوی می‌گوید در مسجدی با امام حسن (ع) معتکف بودیم نیازمندی به مسجد آمد و از امام حسن (ع) درخواست کرد که طلبکاری دارم و نمی‌توانم طلبم را پرداخت کنم، از امام درخواست کمک کرد امام فرمود: دسترسی به پول‌ندارم ولی می‌توانم از طلبکارت فرصت بگیرم و امام راه افتاد که از مسجد خارج شود، راوی به امام عرض کرد فدایت شوم مگر شما معتکف نیستید پس چرا بیرون می‌روید؟ امام عرض کرد حدیثی را از پدرم شنیدم که پدرم از پیغمبر خدا (ص) نقل کرد که هر کس برای رفع حاجت برادر مسلمانش تلاش کند مانند کسی است که نه هزار سال عبادت کرده درحالی‌که شب‌ها نماز می‌خوانده و روزهایش روزه می‌گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر این اساس کسی که در رفع نیازهای مردم اعم از نیاز مالی، نیاز اجتماعی و دیگر نیازهای آنان قدم بردارد مانند کسی است که نه هزار سال عبادت کرده و این سخنی است که پیغمبر خدا (ص) و دو امام معصوم (ع) نقل کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: گاهی اوقات برای کمک کردن پول نداری؛ ولی می‌توانی واسطه شوی و فرصت بگیری تا مشکل فردی را حل کنی که این کار نیز کمک و مواسات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حدیث فوق از دیدگاه معصومین (ع) خدمت به مردم و مواسات و کمک مؤمنانه بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام حسن (ع) که در بین امامان معصوم (ع) به کریم اهل‌بیت مشهور است در طول حیات خویش 25 مرتبه سفر حج رفته است و چند مرتبه دارایی‌اش را برای مواسات و کمک به نیازمندان نصف کرده است.

وی افزود: در مورد امام حسن (ع) گفته‌اند: «اعبد الناس و ازهد الناس و اکرم الناس» که امام حسن (ع) اعبد الناس در اشک و ارتباط و عبادت با خدا بود، در زهد سرآمد بود و اگرچه دارایی داشت اما دل درگرو مال دنیا نداشت و دست‌ودل‌باز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خانه امام حسن (ع) ضیافت گاه و خانه مؤمنانی بود که از بیرون مدینه می‌آمدند و دنبال جایی برای اطعام و اسکان بودند؛ به‌گونه‌ای که وقتی افراد به در خانه امام مراجعه می‌کردند دست‌خالی برنمی‌گشتند.

وی افزود: سرشت اهل‌بیت (ع) برای خدمت به مردم و کمک به مردم خلق شده است؛ به‌گونه‌ای که حتی به دشمنان خود نیز کمک می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امروزه هم بعد از هزار و 400 سال مردم ایران با رهبری رهبر حکیم خود که فقط اشاره کردند، برای کمک به نیازمندان در طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه وارد عرصه شده و هزاران بسته معیشتی و دیگر کمک‌ها را اهدا به نیازمندان آماده کرده و تحویل دادند.

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس هر نیازی که رزمندگان داشتند ملت ما با فداکاری و گذشت فراهم می‌کرد و امروز هم عرصه مقابله با کرونا و کمک مؤمنانه و مواسات، صحنه‌های مشارکت ملی در دفاع مقدس را تجلی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: درواقع نحوه مواجهه ملت ایران با ویروس منحوس کرونا فرهنگ اسلام و ملت ایران را به رخ جهانیان کشید و انقلابی در انقلاب شد./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات