۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۳۱۰۸
مولوی درتکیده:

حفظ حرمت روز قدس عامل وحدت مسلمانان و سایر ادیان الهی است

حفظ حرمت روز قدس عامل وحدت مسلمانان و سایر ادیان الهی است
مولوی اهل سنت چابهار، روز قدس را نمادی از اسلام و ادیان الهی دانست و گفت: حرمت این روز موجب وحدت و دوستی مسلمانان و حتی ادیان الهی خواهد شد.
مولوی سید محمد درتکیده، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، این روز بزرگ را نمادی از اسلام و ادیان الهی دانست و گفت: حرمت این روز موجب وحدت و دوستی مسلمانان و حتی ادیان الهی خواهد شد به خصوص این که ما مسلمانان قدس را قبله اول خود می‌شناسیم و در واقع احترام گذاشتن به قدس و حمایت و دفاع از آن موجب وحدت و انسجام مسلمین خواهد شد.
 
وی به برگزاری موفق راهپیمایی روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی که در بسیاری از مسائل مخالف یکدیگر هستند، اما در این روز همه اقوام، مذاهب، مردم، احزاب و گروه‌های سیاسی منسجم، متحد و یکپارچه در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و وحدت و انسجام خود را نشان می‌دهند.
 
مولوی درتکیده خاطرنشان کرد: مسلماً تداوم این حرکت موجب وحدت و یکپارچگی بیش از پیش مسلمانان و همه اسلام خواهد شد.
 
محقق و نویسنده اهل سنت چابهار در ادامه سخنان خود به نقش امام خمینی (ره) در احیای مسأله فلسطین با اعلام روز قدس اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل همه معادلات سیاسی جهان را تغییر داد، گفت: زمانی ایران از حامیان رژیم صهیونیستی بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، زمینه ساز وحدت امت اسلامی شدند.
 
مولوی درتکیده، قدس را قلب اسلام معرفی کرد و با بیان این که دشمنان قلب اسلام را هدف قرار گرفته اند، افزود: دشمنان در واقع با هدف قرار دادن این روز مهم به دنبال به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام بودند، اما امام راحل با آن بینش بالای خود با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس موجب وحدت مسلمان شدند و هم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.
 
وی با بیان این که قدس مرکز ادیان الهی بوده و هست و اگراین روز قدس را گرامی بداریم و در راهپیمایی این روز مهم شرکت کنیم مسلماً موجب نزدیک شدن، وحدت و برادری بین تمام ادیان خواهد شد، تصریح کرد: راه نجات قدس و تنها راه حل مناسب برای حل مسأله فلسطین وحدت مسلمانان است.
 
مولوی درتکیده با بیان این که دشمن از وحدت امت اسلامی هراسان است، افزود: دشمنان به دلیل این که ایران اسلامی نماد وحدت اسلام است هجمه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی و علمی را به این کشور وارد می‌کنند.
 
وی با اشاره به تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت وحدت بین ادیان و مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان اسلام است.
 
مولوی درتکیده، قدس را مرکز همه ادیان الهی معرفی کرد و با بیان این که بیشتر ادیان الهی از قدس و سرزمین شام ظهور کردند، گفت: مسلماً حرکت عظیم امت اسلامی در روز قدس موجب وحدت و نزدیکی ادیان می‌شود و به عنوان یک وظیفه برای همه ادیان است که از نماد قدس حمایت کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که توجه به ضرورت حمایت از مردم فلسطین در ایران اسلامی همواره پررنگ و مثبت بوده است، افزود: اما متأسفانه سایر ادیان آن طور که شایسته و بایسته است حرکت مثبتی را در حمایت از روز قدس و مردم مظلوم فلسطین انجام نمی‌دهند.
 
مولوی درتکیده با اشاره به این که اگر همه ادیان به خصوص مسلمانان متحد و یکپارچه می‌شدند تنها با یک نعره اسرائیل را باد می‌برد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه رهبران سایر ادیان با استعارگران و استکبارگران یکی هستند.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که روز قدس روز اسلام است و در این روز مهم نباید از کرونا بترسیم، تصریح کرد: یهود پلید و صهیونیسم غاصب از ویروس کرونا خیلی بدتر است و ما باید ویروس کرونا را نادیده بگیریم تا بتوانیم این جرثومه پلید یعنی صهیونیست را محکوم کنیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات