۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۳۱۱۳
کرونا از تهدید تا فرصت؛

رزمایش همدلی، نشان داد هیأت و بسیج تعطیلی ندارد

رزمایش همدلی، نشان داد هیأت و بسیج تعطیلی ندارد
با آغاز ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی مسجدی‌ها، هیأتی‌ها و بسیجی‌ها به ‌دنبال انتشار بوی خوش بندگی از طریق رزمایش همدلی و کمک به هموطنان در سرتاسر کشور برآمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امسال ماه مهمانی خدا یک مهمان ناخوانده دارد، مهمانی سرزده و بدون دعوت که چندماهی است به‌زور خود را در ایران و جهان جای داده است؛ روزی که برای اولین بار خبر ورود این ویروس منحوس به کشور مخابره شد، کسی فکر نمی‌کرد این مهمان ناخوانده این‌گونه در کشور جا خوش کند.

ولی خب از بد روزگار این‌بار ما ماندیم و مهمانی خدا و این مهمان ناخوانده و مساجد و هیئت‌هایی که به دستور ستاد مقابله با کرونا درب‌های‌شان بسته شده بود؛ دیگر به‌ظاهر خبری از مناجات و عشق ‌و حال با معبود نبود، دیگر بساط روضه‌های حسینی جمع شده بود، اما نه، هنوز هم رسم و مرام مسجد، هیئت و بسیج در دل مردان خدا جای داشت و برقرار بود.

آنها به‌دنبال انتشار بوی خوش بخشندگی بودند، اما نه در قالب روضه و اشک بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بلکه این بار در قالب رزمایش همدلی برای رسیدن به بلندای بخشندگی تلاش می‌کردند؛ محل رزمایش مساجد، هیئت‌ها و پایگاه‌های بسیج سراسر کشور بود.

روضه‌ها دوباره جان گرفته بود مداح بادم مسیحایی‌اش می‌خواند: «شمیم عاطفه در کوچه‌ها رها شده است/ دوباره هر شب من رنگ کربلا شده است» همه به‌دنبال فاستبقوالخیرات بودند؛ بله درب مساجد و هیئت‌ها باز شد اما این بار نه برای نماز و روضه بلکه برای رزمایش همدلی؛ بسیجی‌ها در پاسخ به‌فرمان فرماندهی كل قوا به خط شده بودند.

در پیکر تمامی انسان‌ها روح خدمت به خلق دمیده شد؛ همه با هر توانی که داشتند وارد میدان شدند؛ هرکس خودش را مسؤول می‌دانست تا قدمي در جهت مقابله با اين ويروس بردارد. درست است که کرونا ناجوانمردانه روزگار را برای همه تلخ کرد ولی اینجا مردم جوانمردانه به یاری هم شتافتند؛ اينجا عاشقانه سینه سینه‌زن برای هم‌وطنش تپيد و با جان و دل در اين راه قدم گذاشت. از ضدعفونی کردن معابر تا توزیع بسته‌های غذایی در عین حفظ کرامت انسانی؛ بسیجیان در همه سنگرها وارد میدان شدند.

 

توزیع 1500 بسته ارزاق توسط پایگاه بسیج امامزاده سیدالکریم برخوار

پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری امامزاده سیدالکریم شهرستان برخوار، نیز از جمله پایگاه‌های مهمی بود که با شیوع کرونا وارد میدان شد؛ پایگاهی که از مهمترین پایگاه‌های برتر استان اصفهان و ممتاز در سطح کشور است که همواره بابت فعالیت‌های جهادی خود در زمینه‌های گوناگون در مناطق محروم حائز رتبه‌های برتر در جشنواره مالک اشتر بسیج شده است.

سید رسول نریمانی، فرمانده این پایگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون فعالیت‌های این پایگاه در جهت مقابل با کرونا گفت: در آغازین ساعات شیوع کرونا قرارگاه بیولوژیکی مقابله با کرونای این پایگاه شروع به فعالیت کرد و با بررسی‌های میدانی به انجام اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس کرونا پرداخت.

وی افزود: در همان ساعت‌های اولیه ورود کرونا به کشور و اعلام شناسایی اولین فرد مبتلابه ویروس کووید 19، بسیجیان این پایگاه وارد فاز مقابله با جنگ بیولوژیک شدند و با استفاده از تجهیزات جنگ نوین لشگر مقدس 14 امام حسین علیه‌السلام به‌صورت 24 ساعته اقدام به ضدعفونی معابر شهرستان نمودند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ادامه داد: با توجه به نیاز آن روز جامعه به ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با هماهنگی تعدادی از تولیدکنندگان این اقلام، اقدام به فروش ماسک به قیمت کارخانه در پایگاه کردیم و از سوی دیگر در هشت نوبت اقدام به توزیع مواد ضدعفونی‌کننده به‌صورت صلواتی بین همشهریان کردیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، تصریح کرد: بعد از دستور رهبر انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی سراسری کار پایگاه قوت بیشتری گرفت و طبق تصمیم ستاد مقابله با كروناي سپاه ناحيه برخوار رويكرد خود را به سمت کمک به قشر آسیب‌دیده بر اثر قرنطينه سوق داديم. این ستاد در قالب چند کمیته، شامل کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، شناسایی و توزیع اقلام دست به جمع‌آوری کمک‌های مردمی نمود؛ از آنجایی‌که مکان‌های بسیاری از جمله خیریه‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی نيز به‌دنبال انجام مشاركت در اين رزمايش بودند، تصمیم بر اين شد که تمام مجموعه‌ها به‌صورت متمرکز تحت لوای پایگاه بسیج اقدام به برگزاری اين رزمايش کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری اضافه كرد: با هم دل شدن تمام مجموعه‌ها و همچنین آستان مقدس سيدان الكريمان امامزاده ابراهيم ابن موسي ابن جعفر(ع) برخوار به لطف خدا توانستیم طی دو مرحله 1500 بسته ارزاق آماده و بين نيازمندان توزیع كنيم.

نريماني با بيان اينكه در بحث توزيع اين اقلام مهمترين اولويت ما حفظ کرامت انساني و آبروداری خانواده‌هاي نيازمند بود، گفت: با توجه به اينكه بسياري از اين خانواده ها در گذشته صدقه‌ دهنده بوده‌اند و اكنون به‌ واسطه قرنطينه و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا صدقه بگیر شده‌اند، یک سری فاکتورهای فروشگاهی به‌ صورت صوری تهيه و در پاکت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسته‌بندي شد؛ سپس برای رساندن آنها به دست خانواده‌ها، در تماس و قراری خارج از منزل این بسته‌ها به دست‌شان رسید.

توزیع روزانه 7 هزار غذای گرم بین نیازمند توسط هیأت فداییان حسین اصفهان

هيأت فدائيان حسين(ع) اصفهان يكي ديگر از مجموعه‌هایی است كه در سال‌های گذشته شبهاي ماه مبارك رمضان مكانی براي انس و مناجات با معبود جوانان و اقشار جامعه با نفس گرم ذاكر اهل بيت سيدرضا نريماني بود اما حال روز اين روزهاي اين هيئت با گذشته متفاوت است. به ظاهر هيئت و شور حسيني تعطيل است. اما جوانان اين هيأت با پيروی از شعور حسينی و منویات رهبر معظم انقلاب در قالب قرارگاه شهید مدافع وطن امید اکبری فعاليت‌های متعددی در مقابله با اين ويروس انجام دادند.

هادي حق شناس مسؤول اين قرارگاه درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي اين قرارگاه در چند محور ارائه شده است، گفت: محور اول فعاليت‌هاي قرارگاه شهيد اميد اكبري ضدعفونی معابر و حضور و گندزدايي بیمارستان‌ها و همراهی با کادر درمان شهر اصفهان بود. محور بعدي فعاليت‌هاي قرارگاه در قالب توزيع ماسك‌هاي بهداشتي رايگان انجام شد و در چندين نوبت در مكان‌هاي پر تردد شهر از جمله پل‌هاي تاريخي 33 پل و خواجو ماسك‌هاي بهداشتي بين مردم توزيع شد كه خوشبختانه با بازخورد خوبي از سوي مردم مواجه بود.

حق‌شناس در ادامه افزود: با آغاز ماه مبارك رمضان و با توجه به نياز خانواده‌های نيازمند به تهيه افطاری، تصميم بر اين شد كه با جمع‌آوری کمک‌های مردمي اقدام به تهيه و توزيع غذاي گرم بين نيازمندان بنماييم كه خوشبختانه طي فراخوان مردمي كه صورت گرفت، مردم نيز کمک‌های مالي و غیرمالی متعددي را در جهت اين امر خير، در اختيار ما قراردادند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای بنا بر توزيع ۲۰۰۰ پرس غذا در یک‌شب بود ولی با توجه به‌فرمان مقام معظم رهبري مبنی بر رزمایش همدلی کار گسترش بیشتری پیدا کرد و خیران بیشتری با ما همراه شدند و این توزیع افطاری به ۳۰ شب افطاری گرم در ماه مبارکه رمضان تبدیل شد. الحمدالله اكنون به توزیع روزانه هفت هزار غذا رسیده‌ایم و جا دارد از جوانان عزيز، اعم از خواهران و برادران از هر قشری، که ما را در اين امر همراهی نمودند تشكر كنم.

آنچه این روزها شاهد آن هستیم رزمایشی از جنس همدلی است که توسط نهادهایی انجام می‌شود که پس از انقلاب اسلامی در همه عرصه ها برای خدمت به مردم نقش بسیار پر رنگی داشته‌اند؛ مساجد، هیأت ها و پایگاه‌های بسیج از ابتدای انقلاب هر زمان که کشور نیاز به حضور و همراهی مردم داشته است به سرعت وارد شده و با سازماندهی کردن مردم از هر قشری نقش آفرینی کرده اند. هرجا صدای مظلومی شنیده شد پا به عرصه گذاشته و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند، هر چند که دشمن از هر تلاشی برای ضربه زدن به این پایگاه ها فروگذار نکرده است.

اما مهم این است که توطئه دشمنان نه تنها باعث توقف و رکود فعالیت‌های این محافل فرهنگی و دینی نشده است بلکه عامل انسجام بیشتر و گام نهادن در مسیر رشد و تعالی با عنایت به آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی با اعتقادی قوی‌تر و روحیه‌ای جهادی شده است و آنچه امروز در قالب رزمایش‌های مواسات و کمک مؤمنانه و رزمایش همدلی در کشور شاهد هستیم نشان دهنده ظرفیت‌های عظیم تمدنی و تمدن‌ساز موجود در پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و هیأت‌های مذهبی است./1304/ز503/ح

گزارش از محدثه ایزدی

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
این خبر چه ربطی به اخبار حوزوی دارد
0
0