۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۳۰۹
آیت الله مظاهری:

تظاهر و دو رویی از مصادیق نفاق و دروغگویی است

تظاهر و دو رویی از مصادیق نفاق و دروغگویی است
رییس حوزه علمیه اصفهان تظاهر و دو رویی را از مصادیق نفاق و دروغگویی دانست و گفت: افرادی که اظهار دوستی می‌کنند در حالی که دوستی درون آنها نیست دروغگو و اهل نفاق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز، با اشاره به آثار زیان‌بار صفت رذیله نفاق و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی و آخرتی انسان، گفت: نفاق موجب می‌شود انسان به تقلب و دروغ رو بیاورد و اینها گناهان بسیار بزرگی است که در آخرت عقوبت و عذاب بسیاری دارد.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که در این دنیا اهل نفاق و تقلب و دروغ باشد در آخرت رسوا خواهد شد، در روایات دروغگو دشمن خدا عنوان شده است و کسی که دروغگو است دهانی متعفن خواهد داشت که فرشتگان را از او دور خواهد کرد.

وی با اشاره به بزرگی گناه دروغ، اظهار کرد: برای گناه دروغ روایات بسیاری ذکر شده است، اگر برای گناه دروغ هیچ چیزی نداشتیم جز اینکه خداوند دروغ را در کنار بت پرستی آورده است، برای ضرورت پرهیز از این گناه کافی است.

رییس حوزه علمیه اصفهان بدعت گذاری و حمایت از از افراد منافق و متقلب را از دیگر گناهان بزرگ دانست و تصریح کرد: از دیگر مصادیق دروغ و نفاق اشخاصی هستند که به دیگران تهمت می‌زنند و برای برهم زدن دوستی و رابطه دیگران به دروغگویی و تهمت زدن می‌پردازند.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه به عذاب‌های دردناک تهمت زدن و دروغگویی اشاره کرد و گفت: تهمت زدن و برهم زدن رابطه دیگران بنابر قرآن کریم، از قتل بدتر است، این نشان دهنده بزرگی و عظمت گناه تهمت زدن است، تظاهر و دو رویی از دیگر مصادیق نفاق و دروغگویی است، افرادی که اظهار دوستی می‌کنند در حالی که دوستی درون آنها نیست افراد دروغگو و اهل نفاقی هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از علما تعارفات مرسوم در جامعه را نوعی تظاهر و نفاق می‌دانند، اظهار کرد: تعارف‌ها می‌تواند دروغ باشد، اینکه به یک نفر اظهار دوستی و محبت کنیم اما در پشت سر از آن شخص بدگویی و غیبت کنیم و یا در حق او خیانت کنیم، مصداق بارز دروغ و نفاق است و این کار عقوبت‌های شوم و دردناک بسیاری دارد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات