۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۵۳۵۷۷
آیت الله قبلان:

مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و نجات مردم و مقدسات است

مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و نجات مردم و مقدسات است
رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، اسرائیل را شر مطلق توصیف کرد و گفت: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و نجات مردم و مقدسات است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی در روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد که این روز در جان و نفس هر انسان آزادی خواهی باقی خواهد ماند.

وی افزود: قدس، شهر انبیاء، قبله اول مسلمان، محور میان حق و باطل، محل نماز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و حضرت مسیح (علیه السلام) است.

آیت الله قبلان، اسرائیل را تخم شیطان توصیف کرد که هر گونه تعامل و ارتباط با آن حرام است و اظهار داشت: این شر مطلق جز زبان قلع و قمع مردم بی گناه را نمی فهمد، بنابراین تنها راه نجات فلسطین، مقدسات و مردم آن، مقاومت است. روز جهانی قدس فرصتی بسیار مناسب برای بیعت و اعلام حمایت مجدد کشورهای عربی و مسلمان با مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روز قدس را بیداری ایمانی می‌خواست که در آن، فلسطین پیروز شود، تأکید کرد: «از جانفشانیهای ملت غیور فلسطین که حاضر به تسلیم شدن نیستند و با دست خالی، در برابر بدترین سلاحهای آمریکایی-صهیونیستی مقاومت می‌کنند، حمایت می‌کنیم».

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، معامله قرن را به معنی فروش فلسطین به قیمت بسیار ارزان دانست و گفت: معامله قرن جز پشیمانی و زیان برای بانیان آن ندارد، بنابراین با پشتوانه جبهه مقاومت که حاضر است از جان خود در راه دفاع از فلسطین بگذرد، این معامله شوم محکوم به شکست است.

وی تاکید کرد که سرزمین مقدس فلسطین از اهتزاز پرچم اشغالگری بر روی خاک خود بیزار است، بنابراین تا زمانی که جبهه مقاومت و ملتی فداکاری که با هر گونه سازش و اشغالگری قریب هستند، وجود داشته باشند، پیروزی متحدان فلسطین بر رژیم اشغالگر صهیونیستی و متحدانش حتمی خواهد بود.

شایان ذکر است که روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی (رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

ارسال نظرات