۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۳۶۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

منیت ها از موانع پیشرفت انقلاب و تمدن اسلامی است

منیت ها از موانع پیشرفت انقلاب و تمدن اسلامی است
امام‌جمعه بجنورد گفت: اگرچه در جنگ مین‌ها را خنثی کردیم اما هنوز منیت ها باقی است و این منیت ها ممکن است در انقلاب ما انحراف ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد گرامیداشت سوم خرداد که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با اشاره به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی درباره آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: شاید ناب‌ترین نکته‌ای که امام راحل مطرح کردند این بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: برخی شکست‌ها در جنگ برای ما درس‌آموز بود و ما را در دفاع مقدس هوشیارتر کرد تا پخته‌تر وارد میدان شده و حساب‌شده‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در تفکر اسلامی هم پیروزی‌ها و هم شکست‌ها نعمت بوده و همه‌چیز به دست خداوند است، تصریح کرد: نگاه عرفانی امام راحل، پشتوانه همه پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و حتی این زمان است؛ ازاین‌رو باید این نگاه را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست تصویری اخیر با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: در این نشست تقویت مبانی معرفتی از توصیه‌های رهبری به جوانان بود؛ ازاین‌رو جوانان باید مبانی معرفتی و نگاه زیبا و جهان‌بینی خود را تقویت کنند؛ زیرا اگر جهان‌بینی و نگاه ما به عالم هستی به‌درستی تفسیر شود مشکلات آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این نکته مهمی است که باید به‌عنوان دستاورد تفکر امام و رهبری بپذیریم، تصریح کرد: این معرفت و عرفان و معنویت در جبهه دفاع مقدس برنده‌ترین سلاح ما ایرانیان بود؛ به‌گونه‌ای که الله‌اکبرها حماسه می‌ساخت و دشمن هنوز تفسیر الله‌اکبرها را نمی‌داند و درک نمی‌کند کلمه الله‌اکبر چه میزان انرژی تولید می‌کند که رزمندگان با این رمز دنیایی از انرژی کسب می‌کردند.

وی اظهار کرد: ما در جنگ مین‌ها را خنثی کردیم و برای خنثی‌سازی مین‌ها هم رزمندگان ما مسابقه می‌گذاشتند؛ ولی همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهر آزاد شد ولی خرمشهرها در پیش است، اگرچه در جنگ مین‌ها را خنثی کردیم اما هنوز منیت های ما باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر مین‌ها را خنثی کردیم، در خرمشهرهای بعدی باید منیت ها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ منیت است و این منیت ها ممکن است نظام ما را تهدید کند، ممکن است در انقلاب ما انحراف ایجاد کند و هویت انقلاب اسلامی را کمرنگ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع یکی از مهم‌ترین موانع پیشرفت انقلاب و تمدن اسلامی منیت هایی است که گاهی چه در سطح مدیریت‌ها و چه در سطح میانی و جامعه بروز و ظهور می‌یابد.

وی اضافه کرد: امروز جنگ با منیت ها یک واجب بزرگ است و این مانع باید از جلوی راه انقلاب برداشته شود؛ زیرا تا این‌ها فتح نشود پیروزی نهایی حاصل نمی‌شود و تمدن اسلامی وقتی محقق می‌شود که خبری از این موارد نباشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات