۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۹۰۳
حجت الاسلام خوبانی:

آیت الله دارایی در عمل مدافع ولایت، نظام و انقلاب بود

آیت الله دارایی در عمل مدافع ولایت، نظام و انقلاب بود
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر به روحیه ولایت پذیری آیت الله دارایی(ره) اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته در عمل مدافع ولایت، نظام و انقلاب بود.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دارایی(ره) گفت: این عالم مجاهد عمر خود را در راه تربیت طلاب و نشر مکتب اهل بیت (ع) و قرآن کریم سپری کرد.
 
وی، اخلاص را یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی آیت الله دارایی (ره) عنوان کرد و افزود: هر کسی با ایشان حشر و نشر داشت به این ویژگی مهم ایشان پی می‌برد که اهل ریاست طلبی، خودنمایی و مال و مقام نبود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر فردی ایشان را با عنوان آیت الله خطاب می‌کرد بسیار ناراحت می‌شد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در همه مراحل زندگی به ویژه مدیریت حوزه توکل به خدا داشت و هیچ گاه از یاد خدا غافل نبود.
 
حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود، احتیاط در مصرف وجوهات شرعی و همچنین امور بیت المال را از جمله ویژگی‌های دیگر آیت الله دارایی عنوان کرد و گفت: این عالم وارسته حتی یک ریال نیز از این وجوهات شرعی برای هزینه‌های شخصی خود مصرف نمی‌کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، مردم داری را از دیگر ویژگی‌های مهم آیت الله دارایی (ره) عنوان کرد و بیان داشت: این عالم وارسته همواره با مردم بود و مردمی سخن می‌گفت و به همین دلیل عموم مردم با ایشان ارتباط تنگاتنگی داشتند.
 
وی در ادامه سخنان خود به زهد و تقوا، زندگی ساده و تواضع آیت الله دارایی (ره) اشاره کرد و افزود: زندگی این عالم مجاهد بسیار ساده و به دور از هرگونه نگاه اشرافی بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به روحیه ولایت پذیری آیت الله دارایی(ره) اشاره کرد و با بیان این که ایشان در ولایت پذیری بسیار حساس بود، بیان داشت: این عالم وارسته در عمل مدافع ولایت، نظام و انقلاب بود.
 
حجت الاسلام خوبانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که آیت الله دارایی (ره) عاشق اهل بیت (ع) بود، گفت: این عالم پرهیزگار اهل روضه بود و همواره متوسل به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) بودند و در روز شهادت این بانوی بزرگ اسلام نیز مراسم بزرگی را برگزار می‌کرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات