۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۵۴۳۰۹
با محوریت بزرگداشت مقام و جایگاه امام(ره)؛

شماره ۲۶۸ نشریه «اکو آو اسلام» منتشر شد

شماره ۲۶۸ نشریه «اکو آو اسلام» منتشر شد
مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی شماره ۲۶۸ نشریه «اکو آو اسلام» را ویژه بزرگداشت مقام و جایگاه حضرت امام خمینی (ره) منتشر کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی اقدام به انتشار  شماره 268 نشریه «اکو آو اسلام» ویژه بزرگداشت مقام و جایگاه حضرت امام خمینی(ره) به زبان انگلیسی کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به انتشار 268 شماره نشریه «اکو آو اسلام» ویژه بزرگداشت مقام و جایگاه حضرت امام خمینی(ره) مشتمل بر هشت مقاله به زبان انگلیسی کرده است.

این نشریه فرهنگی، تحلیلی ـ خبری حدود سی سال است که به قلم صاحب نظران حوزه های مختلف، با رویکردی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، پیوسته به چاپ رسیده و در بیش از 120 کشور جهان عرضه شده است.

سرمقاله به قلم مدیرمسئول نشریه به جایگاه و مقام حضرت امام خمینی(ره) در جهان به عنوان یک رهبر مذهبی کاریزماتیک اشاره می کند، همچنین در خصوص تاثیرپذیری کشورهای مسلمان منطقه از راه و مشی امام خمینی (ره) بحث می‌کند.

مقاله دوم به زندگینامه کامل امام خمینی(ره) از بدو تولد در سال 1281 تا زمان فوت ایشان در 14 خرداد 1368 می‌پردازد که به دوران کودکی و طلبگی ایشان و همچنین به مبارزات این رهبر بزرگ مذهبی با رژیم طاغوت پهلوی و تبعیدها و مبارزات اشاره کرده و در ادامه، این مقاله نگاهی دارد به دوران رهبری امام(ره) بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در نهایت حضور ملیونی و باشکوه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در مراسم ارتحال.

مقاله سوم فرازهایی از سخنرانی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، درباره حضرت امام خمینی(ره) و نقش ایشان در رهبری کردن انقلاب می‌پردازد.

مقاله چهارم محمد جعفر همتی، امام پژوه و مدرس دانشگاه در قالب مقاله‌ای به بررسی و موشکافی نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، در دورانی که رژیم ستمشاهی طاغوت یکی از قدرتمندترین رژیم‌های منطقه و جهان محسوب می‌شد و امام(ره) توانست با استفاده از حمایت‌های مردمی و آموزه‌های دینی و قرانی خود این انقلاب را به ثمر برساند و ملت ایران را برای همیشه از جور و ستم طاغوت نجات بدهد.

مقاله پنجم از رویارویی ایران با ویروس کرونا از زمان شروع این اپیدمی تا به امروز می‌گوید و پرده از برخی شبهات و شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند با ایران در خصوص استفاده‌های سیاسی از این ویروس برمی دارد. ایران در میان اولین کشورهایی بود که با این ویروس دست به گریبان شد، اما به سرعت توانست آن را مدیریت کند. این مقاله همچنین از مشکلاتی که تهدیدهای یکطرفه و ناجوانمردانه آمریکای جهانخوار برای مبارزه با این ویروس و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌های ایران به وجود آورده است می‌گوید.

مقاله ششم یک مقاله کاملاً علمی ـ پژوهشی به قلم استاد حسن رحیمی است که فارسی آن در فصلنامه انقلاب اسلامی منتشر شده و در این شماره از مجله اکو آو اسلام به انگلیسی ترجمه و چاپ شده است. این مقاله نگاه و دیدگاه امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که حتی در بدترین شرایط جنگی، حقوق بشر را رعایت می کرده و به قوانین جاری بین المللی احترام می‌گذارد.

مقاله هفتم به نام امام خمینی(ره): نبرد بین قلبها و عقلها نویسنده پاکستانی عفیف خان از تاثیر آموزه‌ها و مقاومت امام خمینی(رحمت الله علیه) بر مسلمانان جهان می‌گوید و می‌نویسد که چطور با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران در برابر رژیم طاغوت و ستم شاهی امید پیروزی و موفقیت در دیگر مستضعفان جهان به خصوص مستضعفان کشورهای اسلامی زنده شد.

مقاله هشتم و آخر این شماره از نشریه از زبان یک نویسنده غربی به تاثیر ناجوانمردانه تهدیدهای امریکا تحت عنوان «جنگ خاموش و مهلک علیه ایران» می‌پردازد.

گفتنی است؛ فایل حجم بالا جهت انتشار در خارج از کشور به آدرس https://drive.google.com/file/d/1r06ktjG_ulHCS77Ono9v4tlzRzpHKlEA/view?usp=sharing قابل دانلود است./925/د102/ف

شماره 268 نشریه «اکو آو اسلام» منتشر شد

ارسال نظرات