۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۹۹۴

محدودیت های دینی علیه مسلمانان و مسیحیان در غنا در پی شیوع کرونا

محدودیت های دینی علیه مسلمانان و مسیحیان در غنا در پی شیوع کرونا
در پی شیوع کرونا، به دستور رییس جمهور غنا دستور العمل هایی برای ادامه فعالیت مساجد و کلیساها در این کشور صادر شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، گرچه بخشنامه «نانا اكوفو ادو» رییس جمهور غنا برای از سرگیری خدمات کلیسایی به بیش از 100 نفر خبر خوبی بود، اما کلیساها باید قبل از سرگیری خدمات خود اقدامات لازم را اعمال کنند. با این وجود اکثر کلیساها همچنان بسته بودند و هیچ فردی در آنها یافت نمی شد.

دستیار کشیش یکی از شعب کلیسای پنتاکوستال به خبرنگاران گفت که هیچ فعالیت کلیسایی در شعب این کلیسا در سراسر کشور که می بایست به دنبال بخشنامه رییس جمهور انجام شود، وجود ندارد.

وی افزود: اگرچه وی نمی تواند زمان مشخصی را برای بازگشت به خدمت کلیساها اختصاص دهد، اما کلیساها باید قبل از سرگیری فعالیت، اطمینان حاصل کنند که همه پروتکل های ایمنی و بهداشتی وجود خواهد داشت.

مساجد شهر هوهه همچنان بسته هستند

در این میان نیز تمامی مساجد شهر هوهه در منطقه ولتا برای نمازهای روزانه، از جمله نماز جمعه، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، بسته باقی ماندند. مسلمانان این منطقه نمازهای روزانه خود را همچنان در خانه های خود می خوانند.

الحاجی محمود ایساکا، امام جمعه هوهه غنا گفت : اگرچه محدودیت در فعالیت های مذهبی کاهش یافته است، اما الزامات مورد نیاز قبل از بازگشایی مجدد مساجد بسیار گسترده است.

وی افزود: در جلسه ای که کلیه ائمه جمعه و جماعات در شهرداری برگزار کردند، در مجموع به این نتیجه رسیدند که باید تمام مساجد تا کاهش بیماری کرونا و برداشته شدن کامل محدودیت ها، بسته بمانند.

توقف خطبه نماز از سوی امام جماعت، به دلیل نداشتن ماسک صورت

امام جماعت مسجد یوسوفیا (Ussifiyya) در شهر کماسی، روز جمعه یکی از نمازگزاران را به دلیل نداشتن ماسک صورت از مشارکت در نماز جماعت اخراج کرد.

به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا،شیح یوسف الحسن عمر در این مورد گفت که او این کار را کرد تا پیام محکمی به سایر شرکت کنندگان ارسال کند که پوشیدن ماسک الزامی است.

اگر چه ممنوعیت اجتماعات محدود (کمتر از 100 نفر) در کلیساها و مساجد برداشته شده است اما دولت برخی از پروتکل های ایمنی را تشریح کرده است که باید رعایت گردد./983/ب

 

ارسال نظرات