۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۵۵۱۲۷

زنان عشایر از علمداری آیت‌الله رئیسی در مبارزه با مفاسد اقتصادی دفاع می‌کنند

زنان عشایر از علمداری آیت‌الله رئیسی در مبارزه با مفاسد اقتصادی دفاع می‌کنند
بانوی نخبه عشایر فارس گفت: همان‌طور که زنان عشایر، مردان خانواده خود را در جنگ تحمیلی یا در دفع فتنه گروه‌های تکفیری پشت سر سردار قاسم سلیمانی بسیج کردند، در مبارزه علیه مفاسد اقتصادی نیز تمام قد ازآیت‌الله رئیسی که علمداری این مبارزه را به عهده گرفته‌اند، دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، منصوره طاهری در دیدار آیت‌الله رئیسی با جمعی از سران عشایر فارس در حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: درود خدا بر شما که علم مبارزه با مفاسد اقتصادی را بلند کرده‌اید، همان‌طور که زنان عشایر، پدران و همسران، برادران و فرزندانشان را در جنگ تحمیلی و برابر دشمن خارجی و همچنین در دفع فتنه گروه‌های تکفیری پشت سر حاج قاسم سلیمانی بسیج کردند در مبارزه علیه مفاسد اقتصادی و مفسدین نیز تمام قد از شما که علمداری این مبارزه را به عهده گرفته‌اید با جان و مالشان دفاع خواهند کرد.

 وی با برشماری خدمات مردم نجیب عشایر افزود: نقش زنان عشایر در تولیدات صنایع دستی -فرش، گلیم و ... که صنایع پررونقی هستند و بخش عمده صادرات را در استان فارس شامل می‌شوند- نقش کلیدی و بی بدیلی است.

این فعال حوزه زنان گفت: زنان عشایر در تولیدات لبن با کمترین مصرف انرژی‌ ( برق، گاز، آب) و بدون هیچ آسیب به محیط زیست و زیستگاه‌های ایلیاتی بیشترین تولید را دارا هستند؛ اما همین زن‌ها از کمترین حمایت مالی و تسهیلاتی و بیمه‌ای و قضایی برخوردار هستند.

طاهری با تاکید بر تدوین اسناد منطقه‌ای در حوزه خانواده تصریح کرد:  همانطور که خواستار برخورد قضایی با اسنادی مانند سند ۲۰۳۰  که کاملا ضد ارزش‌های اسلامی و بومی جامعه ما هست، هستیم، خواستار تدوین اسناد منطقه‌ای در حوزه خانواده هستیم.

وی با تصریح بر نقش قوه قضائیه در تعامل فعال و سازنده با کشورهای منطقه اظهار کرد: ملت ما قرابت فرهنگی، دینی و اجتماعی با کشورهای منطقه دارد که در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ قوه قضائیه نیز تعامل فعال و سازنده با کشورهای منطقه دیده شده است که باید به استفاده از ظرفیت‌های مختلف در این مسیر اهتمام ورزید.
 طاهری با اشاره به موسم اربعین به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم ‌این تعامل فعال و سازنده‌ و نقش عشایر فارس در این تعامل گفت: ما در مراسم اربعین شاهد ارتباط‌گیری عشایر استان فارس با عشایر کشور عراق هستیم و باید از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم و آن را به ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسعه بدهیم.

به گفته این بانوی نخبه عشایر، ایجاد کارگروه ویژه عشایری در دادگستری‌های استان‌های عشایری مانند فارس، جلوگیری قضایی از تصرف مراتع عشایری استان فارس، ایجاد شعب دادگاه ویژه عشایر در شهرهای نزدیک به سرحدات و ایل‌گاه‌ها و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های عشایری از جمله راهکارهایی است که باید به آنها پرداخته شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات