۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۵۵۳۵۹

انتقاد آیت الله نمازی از قرار گرفتن قرآن در ردیف دروس جنبی حوزه

انتقاد آیت الله نمازی از قرار گرفتن قرآن در ردیف دروس جنبی حوزه
آیت الله نمازی با انتقاد از قرار گفتن قرآن در دروس جنبی حوزه، گفت: امروز اصول، منطق، کلام، فلسفه و فقه از دروس اصلی حوزه است، اما قرآن در دروس فرعی حوزه قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی روز گذشته در نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، بهترین مصداق رسالات الهی را قرآن دانست و گفت: قرآن کتاب حیات است و کتاب مردگان و اموات نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن تمامی نیاز‌های بشر را برآورده کرده است و آنچه را که نیاز داشته باشد خداوند در قرآن آورده است افزود: هنر اهل فن این است که تنوع موضوعات قرآنی از ولادت تا شهادت را از قرآن استخراج کنند.

آیت الله نمازی از تقسیم آیات قرآن به عنوان یکی از کار‌های روی زمین مانده نام برد و اظهار داشت: موضوعات مختلف اصول و فروع، سیاست و دیانت، معاش و معاد، نبوت و امامت در قرآن باید تقسیم بندی و استخراج شود.

وی با بیان اینکه تدبیر آنچه که بشر تا ابد به آن نیازمند است در قرآن آمده است، افزود: بشر در هر موضوعی اعم از دین و دنیا و سعادت و آسایش و سیاست که بخواهد وارد شود، قرآن بهترین، پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین فرمول‌ها و راه حل‌ها را برایش بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ذکر خداوند را سد عظیمی در برابر گناه و معصیت دانست و تأکید کرد: تلاوت هر سوره و آیه‌ای از قرآن یک دستاوردی دارد که در موضوع تفسیر باید استخراج و تبیین شود.

وی قرآن را اقیانوس بی انتها دانست و عنوان کرد: قرآن کلام الهی است و ذات الهی نامتناهی است و کلام او نیز نامتناهی است که یک ظاهر و یک باطن دارد، از این رو قرآن را باید از زبان اهل بیت (ع) گرفت.

آیت الله نمازی با انتقاد از اینکه درس قرآن جزو دروس جنبی حوزه قرار گرفته است، گفت: امروز اصول، منطق، کلام، فلسفه و فقه از دروس اصلی حوزه است، اما قرآن در ردیف دروس فرعی حوزه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: قرار گرفتن قرآن در ردیف دروس جنبی حوزه سبب عقب ماندگی حوزه‌های علمیه در موضوعات معارف، معرفت شناسی، توحید، قیامت، نبوت، امامت و شقاوت شده است.

لازم به ذکر است، در پایان نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان از سوی آیت الله عبدالنبی نمازی به عنوان رئیس ستاد احیاء تفسیر کاشان انتخاب و معرفی شد./۱۳۰۷/پ303/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات