۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۴۷۰
کردستان | ماموستا راستی مطرح کرد؛

ارادت بزرگان اهل سنت به امام صادق / حل همه مشکلات با تأسی به آن حضرت

ارادت بزرگان اهل سنت به امام صادق / حل همه مشکلات با تأسی به آن حضرت
امام جمعه موقت اهل سنت سنندج گفت: بسیاری از علمای اهل سنت برتری علمی و شخصیتی امام جعفر صادق (ع) را ستوده‌اند. امام ابوحنیفه دو سال در خدمت این امام همام تلمذ فرموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، ماموستا محمدامین راستی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت سنندج گفت: اگر جوامع اسلامی بتوانند شخصیت امام جعفر صادق(ع) را به‌عنوان الگوی خود قرار دهند، هیچ مشکلی در جامعه باقی نخواهد ماند.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: امام جعفر صادق علیه السلام دارای شخصیتی علمی و جهانی بود تا جایی که شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که بسیاری از علمای اهل سنت برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده‌اند.

عضو دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهار داشت: ارادت بزرگان اهل سنت به امام صادق(ع) تا آن جایی است که امام ابوحنیفه که دو سال در خدمت این امام همام تلمذ فرموده اند می‌‌فرمایند«اگر من دو سال نزد امام جعفر صادق(ع) تلمذ نمی‌کردم، به لحاظ رشد علمی و ر هلاک می‌رفتم».

ماموستا راستی از امام جعفر صادق(ع) به عنوان منبع و سرآمد علم و دانش نام برد و اذعان کرد: این امام همام در طول زندگی با برکت‌شان هزاران نفر را تربیت کردند.

این عالم اهل سنت کردستان افزود: در برخی مقاطع بیش از 4 هزار نفر در مکتب امام جعفر صادق(ع) کسب علم نموده که بخش زیادی از این افراد از بزرگان و علمای اهل سنت بوده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: با مراجعه به کتب معتبر اهل سنت می توان فهمید که اکثر علما و بزرگان اهل سنت نزد حضرت امام جعفر صادق(ع)، تلمذ کرده و به درجات بالای علمی دست یافته اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امام جعفر صادق(ع) جایگاه والایی داشتند تا جایکه امام مالک در مورد فضیلت این بزرگوار می‌فرمایند:« نمونه ای مانند امام جعفر صادق را هیچ چشم ندیده و هیچ گوشی نشنیده است»./1401/پ210/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
خدایا درود فرست بر جعفر بن محمد صادق، خزانه ‏دار دانش، دعوت‌کننده به سوی تو بر پایه حق، آن نور آشکار! خدایا چنان‏که او را قرار دادی معدن کلامت، و وحی‌ات، و خزانه ‏دار دانشت، و زبان توحیدت و سرپرست‏ فرمانت، و نگهدارنده دینت، پس بر او درود فرست؛ بهترین درودی که بر یکی از برگزیدگانت، و حجّت‌هایت فرستادی که تو ستوده و بزرگواری.
0
0