۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۵۶۶۳۲

سناریوی پایانی طرح «الحاق کرانه باختری»

سناریوی پایانی طرح «الحاق کرانه باختری»
ساعت صفر فرا رسید یا گام‌ها برای اجرای طرح «الحاق کرانه باختری» برداشته می‌شود و یا به تعویق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری رسا، موعد اجرای طرح اول ژوئیه اعلام شده و فلسطینی‌ها صدای مخالفت و خشم‌شان را بالا برده‌اند؛ در حالی‌که رهبران رژیم اشغالگر اسرائیل اظهارات ضد و نقیضی درباره این طرح و موعد اجرای آن مطرح می‌کنند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اشغالگر گفته است که همچنان روی اجرای طرح الحاق کار می‌کنیم و این روند تا زمان نهایی شدن اجرای طرح ادامه خواهد داشت، ولی "بنی گانتز" وزیر جنگ و رییس حزب "آبی سفید" تصریح کرده که موعد الحاق تاریخ مقدسی نیست و ایالات متحده تاکنون چراغ سبز اجرای آن را نشان نداده است اما آمریکا طی چند ساعت گذشته "آوی برکوویتز" نماینده خود در خاورمیانه و "دیوید فریدمن" سفیرش در فلسطین اشغالی را عازم این منطقه کرد تا با نتانیاهو، "یاریو لوین" رئیس کنست، "مائیر بن شبات" رئیس شورای امنیت داخلی و "رونن پرتز" مدیرکل دفتر نخست‌وزیر دیدار کند و کنیست نیز امروز در نشستی درباره "تصمیم‌گیری درخصوص اجرای طرح در شورای وزارتی" برگزار خواهد کرد.
فلسطینی‌ها اما چشم‌های‌شان را نبسته‌اند و دست‌ بسته ننشسته‌اند بلکه سلسله کمپین‌ های رسانه‌ای و هشتگ "نه به الحاق" را راه انداخته‌اند و بزرگ‌ترین پخش مستقیم را به مدت 5 ساعت از طریق شبکه‌ های ماهواره ‌ای اسلامی و فلسطینی سازمان ‌دهی کرده‌اند که مهم‌ترین کمپین "نه به الحاق"، از تلویزیون "القدس"- وابسته به جهاد اسلامی- به نمایش گذاشته می‌شود.
زمان صفر فرا رسیده و فلسطینی‌ها بسیج شده‌اند و فراخوان‌ها و درخواست‌هایی برای برگزاری روز خشم عمومی در کرانه باختری و در غزه داده شده است. در سطح سیاسی نیز گفته‌ها حاکی‌ست که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که اگر رژیم اشغالگر طرح الحاق را اعلام کند استعفا خواهد داد. یک نگرانی عمده که وجود دارد این است که در نتیجه خشم عمومی فلسطینی‌ ها و تهدید مقاومت در غزه به حملات موشکی و تهدید اهالی غزه و کرانه باختری به انجام عملیات استشهادی، رژیم اسرائیل در اقدامی تاکتیکی از اجرای طرح الحاق عقب‌نشینی کند و متعاقب آن، نتانیاهو برای راضی ساختن صهیونیست‌ ها اقدام به الحاق جزئی برخی مجتمع ‌های بزرگ شهرک ‌نشینی کند و بگوید که اجرای نهایی و کامل طرح را به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا موکول می‌کند حالا آن‌ که، او در خفا و پشت پرده طرحش را جلو می‌برد و این سناریو، محتمل و نزدیک است.
به همین دلیل است که فلسطینی‌ها باید به اظهارات و ادعاهایی که با هدف گمراه کردن‌شان مطرح می ‌شوند اعتماد نکنند و بلکه به آنچه که به وضوح می‌ بینند اعتماد کنند و به مبارزه‌ خود ادامه دهند.
منبع: العالم
ارسال نظرات