۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۵۶۶۸۳
پ
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۵)
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر فاصله گرفتن نهادهای تبلغی از عمل کردن به صورت جزیره‌ای تهیه نقش راه و وحدت رویه در عرصه تبلیغ را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم هماهنگی میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی با بیان این که امروزه مبلغان جهادی از بروکراسی نهادهای تبلیغی در رنج و مشقت هستند، اظهار کرد: عدم همکاری نهادها و سازمان های اعزام کننده تبلیغی موجب موازی کاری شده است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: امروزه در بحث تبلیغ نیازمند وحدت رویه و در عین حال طرح هایی برای پاسخ گویی به نیازهای روز هستیم؛ مهندسی فرهنگ تبلیغ دین، امری اجتناب ناپذیر است که همه نهادهای حوزوی باید برای ایجاد طرحی فراگیر و سامانه های لازم در عرصه تبلیغ زیر نظر شورای عالی حوزه های، تبلیغ را سهولت بخشند.

وی معرفی چهره های گمنام در عرصه تبلیغ را ضروری دانست و افزود: نباید در عرصه تبلیغ به چهره های تلویزیونی  و مطرح اکتفا کرد همچنین تبدیل کردن بیانات تبلیغی مبلغان اسلام ناب محمدی(ص) به میراثی مکتوب برای بهره مندی و معرفی به نسل آینده تبلیغی ضروری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دانشکده تبلیغ در راستای سایر مراکز حوزوی، برای پاسخ‌گویی به نیازهای نظام اسلامی و جامعه اسلامی مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: امروزه اثربخشی تبلیغ مجازی کمتر از تبلیغ حقیقی و فیزیکی نیست بنابراین به چه دلیل سامانه وبلاگ اختصاصی برای هر مبلغ در مراکز تبلیغی را مشاهده نمی کنیم؟

وی ادامه داد: با گذشت نزدیک به چهل سال از عمر دفتر تبلیغات اسلامی، کارها به صورت ابتدایی، بدون برنامه ریزی و نقشه راه اجرا می شوند بنابراین مسؤولان تبلیغ باید با دبیرخانه دائمی تبلیغ ویژه حوزه های علمیه نواقص را رفع و با اعتماد به افکار طلاب جوان و انقلابی، مطالبات رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع را جامعه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر عمل نکردن در عرصه تبلیغ به صورت جزیره ای افزود: در عرصه تبلیغ باید مانند یک طبیب حاذق نیازهای شهرها، روستاها و دانشگاه ها را شناسایی و بر اساس رفع مشکلات و طرح برنامه جامع، نقشه راه را مهندسی شده طی کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد تریبون آزاد برای گفت‌وگو سازی در امر تبلیغ، از روزمرگی دست کشیده و بر اساس زمان حرکت کردن را در یابیم؛ تبلیغ باید با کد و شناسه اما روحیه جهادی از این حالت بسته خارج و انجمن جهادگران تبلیغی را بها دهیم تا مبلغان با اخلاص که مرزبانان عقیدتی جبهه اصلی اسلام به شمار می آیند را قدردانی کنیم./1324/ت302/ف

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناطقی محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
12:13 - 1399/04/15
آستانه نقد تحملپذیری در حوزه ضعیف است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید
پربحث
پرطرفدارترین