۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۷۱۳
حجت الاسلام حیدری مطرح کرد؛

عزم اوقاف مازندران برای جهش تولید با سرمایه‌گذاری در موقوفات

عزم اوقاف مازندران برای جهش تولید با سرمایه‌گذاری در موقوفات
حجت الاسلام حیدری گفت: دغدغه ما افزایش تولید، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است تا بتوانیم در جهت تحقق مطالبات رهبری گام برداریم.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود هزار و 362 امامزاده در سطح استان که از نوادگان امام سجاد (ع) و امام موسی کاظم (ع) هستند، گفت: مازندران از نظر تعداد امامزاده‌ها در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، علت تعداد بالای امامزاده در استان مازندران را پذیرفتن اسلام با شهادت دادن برای امیرالمومنان از سوی مردم عنوان کرد و افزود: مازندران به همین دلیل به دیار علویان نیز مشهور شد، علاوه بر آن مردم دیار علویان میزبان خوبی برای آل پیغمبر بودند و همچنین مازندران در مسیر طریق‌الرضا و استان خراسان بوده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزاده‌ها به عنوان پناهگاه برای مردم و مایه حیات معنوی آنان هستند، خاطرنشان کرد: بحث مسائل فرهنگی در بقاع متبرکه، برگزاری نماز جماعت، هیات‌های عزاداری، مراسم‌های ولادت و شهادت و مکانی برای زیارت در امامزاده‌ها وجود دارد که مردم در این مکان‌ها رویش معنوی پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به بحث سرمایه گذاری در موقوفات اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری در موقوفات می‌توان آلام مردم را مرتفع کرد و در بحث اشتغال ورود پیدا کرد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در بحث کشاورزی و گلخانه‌ای، زمین زراعتی گندم، باغ‌ها در اوقاف مازندران در دست اقدام است، بیان کرد: دغدغه ما رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است تا بتوانیم به عنوان یک نهادی که تحت فرامین مقام معظم رهبری است ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازسنجی‌ها و مشکلات روز جامعه انجام شده است، یادآور شد: از سوی کارشناسان خبره مشاوره به واقفین داده می‌شود، در سال جدید در شهرستان نور یک وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: در سال گذشته تعداد زیادی رقبه دارای سند شدند با همکاری و تعامل اوقاف استان با اداره کل ثبت و اسناد استان مازندران ۱۸ هزار و اندی رقبات دارای سند شدند، موقوفات دارای سابقه ثبتی هستند و مردم برای اینکه متوجه این امر شوند باید از اداره اوقاف استعلام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که خدمات رسانی در کرونا از همان ابتدای شیوع این ویروس آغاز شد و در ۱۲ امامزاده خدمات رسانی در تولید ماسک انجام شد، ادامه داد: اوقاف استان ۱۲ هزار سبد معیشتی اوقاف را تهیه و در بین مردم توزیع کرد./950/
ارسال نظرات