۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۶۷۲۶
گزارشی از فعالیت های تبلیغی گروه منادیان ظهور محمودآباد؛

بی واسطه و صمیمی با مردم در سواحل سرخ رود مازندران

بی واسطه و صمیمی با مردم در سواحل سرخ رود مازندران
گروه تبلیغی منادیان ظهور محمود آباد فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز و امروز پس از گذشت چهار سال توانسته دستاورد‌های ارزشمندی در حوزه تبلیغ از خود ظهور و بروز دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، گروه تبلیغی منادیان ظهور محمود آباد فعالیت خود را از سال ۹۵ با اخذ مجوز از دفتر تبلیغات اسلامی با هدف فعالیت های تبلیغی در سواحل این شهرستان آغاز و امروز پس از گذشت چهار سال توانسته دستاورد‌های ارزشمندی در حوزه تبلیغ از خود ظهور و بروز دهد.
بی واسطه و صمیمی با مردم در سواحل سرخ رود مازندران
حجت الاسلام جعفر احمدی، مسؤول گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان محمود آباد که خود دارای مدرک دکتری ادیان و عرفان است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به این که فعالیت تبلیغی این گروه از سال ۹۵ در سی کیلومتر از ساحل محمود آباد آغاز شده است، گفت: برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی این مجموعه از سرخ رود تا هشت سر که انتهای نور است ادامه دارد.
 
وی با بیان این که راهبرد ما در تبلیغ، غیر مستقیم و چهره به چهره است، افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که در بحث تبلیغ سواحل وجود دارد مبلغان ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به صورت عملی انجام می‌دهند.
ت
تعامل و ارتباط صمیمی مبلغان با مردم در سواحل
 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که در فعالیت‌های تبلیغی سواحل امر به معروف و نهی از منکر لسانی نداریم و سعی می‌کنیم با تعامل و ارتباط صمیمی مباحث دینی را به مخاطب ارائه کنیم، ادامه داد: تلاش ما در ارتباط گیری با مردم ایجاد فضای دوستانه، محبت آمیز و تقویت تعامل و ارتباط مردم و روحانیت و کمتر شدن فاصله‌های احتمالی است.
 
 
ب
استقبال گسترده مردم از فعالیت‌های تبلیغی طلاب در سواحل
 
وی به استقبال گسترده مردم از اجرای فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیان در سواحل محمود آباد اشاره کرد و گفت: حتی بسیاری از مردم در ابتدای فعالیت ما در این منطقه تأکید داشتند چرا این حضور تاکنون اتفاق نیفتاده تا ما بیشتر از مواهب الهی بهره‌مند شویم.
 
وی با بیان این که خوشبختانه امسال با همکاری شهرداری و شورای شهر سرخ رود و همچنین حمایت‌های امام جمعه محمود آباد در ساحل شهر سرخ رود چند غرفه فرهنگی تبلیغی دایر شده است، ادامه داد: هدف ما از راه اندازی این غرفه‌ها ابلاغ مفاهیم دینی با بهره گیری از ابزار‌های فرهنگی و تبلیغی است.
ب
غرفه کودک با حضور مبلغان در ساحل
 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به راه اندازی غرفه کودک در سواحل سرخ رود، افزود: مبلغان دینی با حضور در غرفه و ارتباط گیری با کودکان موضوعات فرهنگی و هنری نظیر نقاشی و همچنین تعامل دوستانه و دلسوزانه با کودکان را با هدف بیان غیر مستقیم برخی مسائل دینی و اخلاقی دنبال می کنند.
 
مسؤول گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان محمود آباد ادامه داد: مبلغان دینی در حاشیه برنامه‌های فرهنگی و هنری برخی مسائل و آداب اسلامی نظیر احترام به والدین، مباحث دینی نظیر نماز و سایر مباحث شرعی را بیان می‌کنند.
ت
پاسخگویی به دغدغه های دینی والدین در غرفه گفت و گوی دینی
 
وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی غرفه گفت و گوی دینی ویژه والدین کودک در سواحل سرخ رود خبر داد و افزود: زمانی که والدین فرزندان خود را به غرفه نقاشی می‌آورند فرصتی وجود دارد تا به سؤالات دینی آن‌ها پاسخ داده شود و این ظرفیت در غرفه گفت و گوی دینی ایجاد شده است.
 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که در این غرفه دو نفر از مبلغان دینی مجرب و متخصص حضور دارند که به سؤالات دینی، شبهات و شرعی والدین پاسخ داده می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این در این غرفه مباحث اجتماعی و اعتقادی نیز مورد بحث قرار می‌گیرد و همچنین به درد و دل مردم نیز گوش می‌دهیم، چون اعتقاد داریم روحانیت باید گوش شنوای خوبی هم باشد.
ت
اجرای رادیو ساحل از سوی طلاب به همراه برگزاری مسابقات فرهنگی
 
وی در ادامه سخنان خود، راه اندازی رادیو ساحل را از دیگر برنامه‌های این گروه تبلیغی در سواحل سرخ رود اعلام کرد و گفت: مبلغان دینی در این بخش نیز با تعامل و ارتباط با مردم بومی و مسافران حاضر در سواحل دریا پیرامون مسائل اجتماعی و حتی سیاسی روز نیز می‌پردازند که مورد استقبال بسیاری از افراد حاضر در ساحل قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام احمدی همچنین به برگزاری مسابقات خانوادگی در سواحل دریای سرخ رود اشاره کرد و با بیان این که علاوه بر این برای اعیاد کار‌های ویژه‌ای بعد از نماز مغرب و عشا برنامه ریزی شده است، ادامه داد: این برنامه نیز با حضور امام جمعه، مسؤولان شهری و جمع بیشتری از مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سواحل برگزار می‌شود.
ت
اقامه نماز جماعت در ساحل
 
وی در ادامه سخنان خود، برپایی نماز جماعت در ساحل را از دیگر اقدامات این گروه تبلیغی عنوان کرد و گفت: این اقدام مبلغان دینی ما با استقبال بسیار خوب مسافران و مردم مؤمن منطقه همراه بوده که همین امر موجب دلگرمی مبلغان خواهد بود.
 
مسؤول گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان محمود آباد با اشاره به این که برنامه تبلیغی این گروه هر روزه از ساعت شش عصر آغاز و تا ده شب ادامه دارد، افزود: در مجموعه هشت روحانی مبلغ با همکاری مسؤول طرح هجرت شهرستان محمود آباد در برنامه‌های مختلف این گروه تبلیغی مشارکت دارند.
 
حجت الاسلام احمدی با بیان این که گروه‌های تبلیغی پیرو تحقق مطالبات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص کار‌های جهادی و جمعی در سطح کشور تشکیل و گسترش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر یک خیزشی در میان طلاب حوزه علمیه قم و به تدریج در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور گسترش این گروه‌های تبلیغی ایجاد شده که بسیار اثرگذار و ارزشمند است.
ت
ارتباط بی واسطه مردم با روحانیت در ساحل

وی با تأکید بر این که هدف ما این است که بی واسطه و با شکستن حریم‌ها با بتوانیم ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: روحانیت از دل مردم است و باید با مردم بجوشد و این فرصتی که امروز در سواحل ما وجود دارد یک ظرفیت مناسبی است که مبلغان دینی می‌توانند با تعامل و ارتباط نزدیک با مردم ضمن کم کردن فاصله ها، در جهت تقویت مبانی دینی در جامعه گام بردارند.

مسؤول گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان محمود آباد با بیان این که فعالیت مبلغان دینی در سطح سواحل و ارتباط نزدیک با مردم، این فرصت را جهت بیان بسیاری از مسائل دینی، فرهنگی و سیاسی بدون واسطه برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: لباس روحانیت، خود بهترین تبلیغ است و به طور حتم با حضور پررنگ روحانیت در سطح سواحل بسیاری از مشکلات و معضلات موجود رفع خواهد شد.
 
بی توجهی متولیان فرهنگی

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه بخش‌های فرهنگی که بودجه در اختیار دارند نسبت به این گونه امور دغدغه‌ای ندارند، ادامه داد: برخی مسؤولان در جلسات وعده‌های رنگین می‌دهند، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
 
وی با بیان این که باید از مسؤولانی از چنین برنامه‌هایی حمایت می‌کنند و پای کار هستند تشکر کنیم، افزود: ما نیازمندان حمایت بیشتر نهاد‌های فرهنگی از گروه‌های تبلیغی هستیم.
 
مسؤول گروه تبلیغی منادیان ظهور شهرستان محمود آباد با اشاره به این که اگر تصمیم گیران فرهنگی هم فکر باشند در میدان عمل شاهد رویداد‌های ارزشمندی خواهیم بود، ادامه داد: متأسفانه فعالیت گروه‌های تبلیغی در سطح همه سواحل استان فراگیر نیست و این امر نیازمند حمایت قاطع مسؤولان فرهنگی استان و کشور است.
ب
ضرورت حضور گروه های جهادی در شوراهای فرهنگ عمومی
 
حجت الاسلام احمدی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت حضور نماینده گروه‌های تبلیغی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان تأکید کرد وگفت: اگر این فرصت به گروه‌های تبلیغی داده شود به طور حتم با ارائه طرح و برنامه مدون و اثرگذار شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در سطح شهر‌های آسیب پذیر استان خواهیم بود./950/ت301/ب1
ارسال نظرات