۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۵۶۷۹۰
امام جمعه پاوه مطرح کرد؛

انسان سازی؛ رسالت اصلی مساجد/ وجود ۵۱۰ مسجد در مناطق سنی نشین کرمانشاه

انسان سازی؛ رسالت اصلی مساجد/ وجود ۵۱۰ مسجد در مناطق سنی نشین کرمانشاه
امام جمعه پاوه گفت: مسجد در دین مبین اسلام رسالت های بسیاری بر عهده دارد که مهمترین این رسالت ها انسان سازی و ترویج باورهای معنوی در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری ظهر امروز در مراسم کنلگ زنی مسجد «قدس» در شهرستان جوانرود، اظهار کرد: مسجد در دین مبین اسلام رسالت های بسیاری بر عهده دارد که مهمترین این رسالت ها انسان سازی و ترویج باورهای معنوی در بین مردم است.

امام جعه شهرستان پاوه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مساجد از جمله مکان هایی است که دشمنان برای آنها نقشه های فراوان دارند لذا حفظ این مکان مقدس در برابر ترفندها و توطئه های دشمنان دین خدا از واجبات می باشد.

در ادامه این مراسم، ماموستا ملا احمد فخری نیز اظهار داشت: بیش از 1400 سال است که مساجد در دین مبین اسلام به عنوان مهمترین پایگاه دینی و سیاسی دارای نقش اساسی هستند.

امام جمعه شهرستان جوانرود در ادامه سخنان خود به علل ابتکار ساخت مسجد در اسلام اشاره کرد و افزود: هدف اصلی ایجاد مسجد در دین مبین اسلام گردهم آوری مسلمین و مردم برای دعا، حل مسایل، مشورت و... است.

در این ادامه این مراسم، حجت الاسلام فاضلی؛ نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه هم در سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه به باب مسجد رسیده است که این رقم نسبت به دوره پیش از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام فاضلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از 510 مسجد مورد نظر در منطقه اورامانات کرمانشاه،  107 مسجد فعال در شهرستان جوانرود داریم.

دیگر سخنران این مراسم، ماموستا ملاهادی رمضانی، رییس اداره اوقات و امور خیریه پاوه و اورمانات بود.

ماموستا ملاهادی رمضانی گفت: مسجد «قدس» شهرستان جوانرود در 2 طبقه و در زمینی به مساحت 410 متر مربع ساخته می شود که اعتبار اولیه آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات نیز به تشریح احداث مسجد تازه تاسیس قدس پرداخت و گفت: این مسجد در ۲ طبقه در زمینی به مساحت ۴۱۰ متر مربع با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال احداث می شود.

رییس اداره اوقات و امور خیریه پاوه و اورمانات تصریح کرد: این مسجد نتیجه وقف دو خیر و واقف نیک اندیش می باشد، آقای اقبال محمدی زمین مسجد را وقف و آقای رستگار صالح زاده نیز هزینه کامل ساخت آن را تقبل کرده است./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات