۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۶۸۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت با نظارت بر قیمت ها و بازار از افسارگسیختگی اقتصادی جلوگیری کند

دولت با نظارت بر قیمت ها و بازار از افسارگسیختگی اقتصادی جلوگیری کند
امام جمعه ساری بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی بر بازار و قیمت ها تأکید کرد و گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که قیمت ها بی دلیل این گونه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن روز قلم، گفت: باید از قلم و نعمت قلم در راستای تحکیم ولایت، محبت به اهل بیت(ع)، تقویت انقلاب اسلامی، ترویج آرمان شهدا و تقویت آثار بابرکت قاطبه خانواده های شهدا جانبازان و ایثارگران بهره گرفته شود.

وی همچنین به دوازدهم تیر ماه، سالروز سرنگون کردن هواپیمای مسافر بری با 298 نفر مسافر از سوی ناو آمریکایی اشاره کرد و افزود: این مسأله تنها یکی از جنایت های آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که دوشنبه این هفته مازندران میزبان دو شهید مدافع حرم که در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند است، ادامه داد: همه این شهدا نتیجه شرارت و ظلم استکبار جهانی، آمریکا و نوچه های آمریکا است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید وظیفه خودمان را با رعایت پرتوکل های بهداشتی در مراسم تشییع پیکر این شهدا انجام دهیم، افزود: یکی از مسائلی که روح شهدای ما را شاد می کند روحیه آمریکا ستیزی و استکبار ستیزی ما با شعار مرگ بر آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت عمل به توصیه های بهداشتی تأکید کرد و گفت: متأسفانه شرایط برخی استان های کشور در حال حرکت به سمت نارنجی و قرمز شدن است و این مسأله ضرورت رعایت اصول بهداشتی، پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک را بیشتر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مجدداً به مسأله افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی در جامعه اشاره کرد و افزود: در راستای افسارگسیختگی فرهنگی و ابتذال فرهنگی باید به جای برخورد با مظاهر آن در کوچه و خیابان با باندها و تشکل های زیر زمینی پشت پرده که در حال سازماندهی و مهندسی این جریان هستند برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید برخورد با افسارگسیختگی و ابتذال فرهنگی ابتدا از خود ادارات و نهادهای دولتی آغاز شود، ادامه داد: بانوانی که در ادارات و نهادها در حال خدمت و شاغل هستند و از این مملکت و نتیجه زحمات شهدا حقوق می گیرند باید در رعایت عفاف و حجاب پیشگام باشند.

امام جمعه ساری افزود: در مسأله فرهنگی باید زبان نصیحت و راهنمایی مورد توجه قرار گیرد و زبان تحکم گاهی نتیجه نمی دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که در عرصه فرهنگی هم باید آتش به اختیار باشیم، ادامه داد: گروه های جهادی که در بحران کرونا با تولید ماسک، گان و سایر تجهیزات بهداشتی نقش آفرین بودند در شرایط فعلی باید با تغییر خط تولید خود برای تولید لباس های مناسب برای بانوان ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به افسارگسیختگی در حوزه اقتصادی اشار کرد و با بیان این که مسأله خود نظارتی باید مورد توجه اصناف و بازاریان قرار گیرد، گفت: بازار قبل از این که دولت بر آنها نظارت کند خودشان نظارت را آغاز کنند تا نرخ ها بی دلیل افزایش پیدا نکند.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی از سوی دستگاه های نظارتی بر بازار و قیمت ها تأکید کرد و افزود: نباید شرایط به گونه ای باشد که قیمت ها بی دلیل این گونه افزایش پیدا کند و دولت نیز باید به برخی مشاغل و اقشار زحمت کش نیز یارانه بپردازد تا از این شرایط خارج شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتم تیر اشاره کرد و گفت: ایشان در خصوص دست های آلوده به ویروس کرونا و دست های آلوده به فساد نکته های جالبی بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که وجه اشتراک ویروس کرونا و ویروس فساد این است که به شدت واگیر دار هستند، گفت: اگر با فساد مبارزه نشود گسترش پیدا می کند.

امام جمعه ساری ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در تبیین تفاوت های این دو ویروس بیان کردند دست های آلوده به کرونا با شستن تمیز می شود اما دست های فساد را باید قطع کرد.

وی با تأکید براین که ما از مسؤولان دستگاه قضایی می خواهیم راهی که در مبارزه با فساد و قطع کردن دست های مفسدان در پیش گرفتند را با قاطعیت ادامه دهند، گفت: مسؤولان دستگاه قضایی استان نیز برخوردهایی که با پرونده های فساد انجام می دهند به صورت ماهانه به مردم گزارش دهند تا موجب امیدواری و خوشحالی جامعه شود./950/پ210/ب1

ارسال نظرات