۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۷۰۵۶
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری مطرح کرد؛

نقش رهبری در هدایت امت اسلامی/ مطالبه گری؛ توصیه رهبر انقلاب به مجلس خبرگان

نقش رهبری در هدایت امت اسلامی/ مطالبه گری؛ توصیه رهبر انقلاب به مجلس خبرگان
نماینده خبرگان نقش رهبر انقلاب در هدایت امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر انقلاب به مجلس خبرگان توصیه کردند نسبت به مسائل جاری کشور مطالبه گری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز آغاز به کار نخستین مجلس خبرگان رهبری گفت: تعیین رهبر امت اسلامی و نظارت بر بقای شرایط رهبری دو کارکرد و وظیفه مجلس خبرگان رهبری به شمار می رود که در قانون اساسی برای آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: اگر به عنوان مثال شخص رهبر دچار بیماری شود که به شرایط رهبری اش خدشه ای وارد شود، بر اساس قانون، مجلس خبرگان باید ورود داشته باشد و به وظایف خود عمل کند.

مطالبه گری؛ توصیه رهبر انقلاب به مجلس خبرگان

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: وظایف مجلس خبرگان رهبری همان تعیین رهبری و نظارت بر بقای شرایط رهبری است، اما در جلساتی که با رهبر انقلاب داشتیم، ایشان مطالبه گری را نیز به اعضای مجلس خبرگان توصیه کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر انقلاب از مجلس خبرگان خواستند نسبت به اوضاع و احوال و شرایط جاری کشور از نهادهای مختلف و حتی از شخص ایشان مطالبه گری داشته باشند، تأکید کرد: رهبر انقلاب با توجه به ظرفیت بالای اعضای مجلس خبرگان از این مجلس خواستند در ارتباط با مسائل مهم کشور و در زمینه بایدها و نبایدها در عرصه های مختلف قطعنامه نیز صادر کنند.

وی به نقش مردم در تعیین و انتخاب رهبری اشاره کرد و گفت: مردم با رأیی که به خبرگان می دهند با واسطه رهبر خودشان را انتخاب می کنند؛ رهبری در نظام اسلامی یک مسؤولیتی است که نیازمند تخصص بالایی است، از این رو افراد عادی شاید نتوانند شرایطی که در قانون و شریعت برای رهبر ذکر شده است را به خوبی تشخیص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری نقش رهبر انقلاب در هدایت امت اسلامی و جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: بارها مشاهده کرده ایم که نعمت رهبری در طول تاریخ انقلاب اسلامی، چگونه بسیاری از توطئه ها و مشکلات را حل کرده و کشتی انقلاب را به ساحل نجات رسانده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مدیریت داهیانه امام خمینی(ره) در خنثی سازی توطئه های دشمن در اوایل انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با تبعیت از امام راحل در طول سه دهه گذشته توانسته اند با درایت و کاردانی خودشان بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را خنثی ساخته و همواره در زمینه با بصیرت افزایی، امت اسلامی را هدایت کرده اند.

نقش رهبری در هدایت جامعه و عبور دادن جامعه از بحران ها غیر قابل انکار است

وی با بیان اینکه دشمنان در فتنه 88 نقشه های بسیاری برای نابودی جمهوری اسلامی به دست ایادی داخلش شان کشیده بودند، اضافه کرد: تدبیر رهبری در فتنه 88 و هدایت های روشنگرانه ایشان توانست ما را از این بحران نجات دهد؛ نقش رهبری در هدایت جامعه و عبور دادن جامعه از بحران ها غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به این که برخی تلاش می‌کنند عملکرد مدیران غربزده و ناکارآمدی برخی دولت‌ها را به مکتب امام یا جایگاه رهبری نسبت دهند، گفت: عده ای برای پوشاندن ناکارآمدی های خودشان به مردم آدرس غلط می دهند.

وی با بیان اینکه برخی در کشور سعی می کنند ناکامی ها، ناکارآمدی ها، غربزدگی، وابستگی و عدم موفقیت خود و هم حزبی ها و هم مسلک های خود را به گردن رهبری نظام بیاندازند، ابراز کرد: رهبر انقلاب در راستای عمل به وظایف خودشان به صورت مکرر در ارتباط با مسائل اقتصادی هشدار داده و راهکار ارائه کرده اند.

دولت به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی بی توجه است

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با انتقاد از بی توجهی دولت به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: مسؤولیت اجرایی کشور بر عهده رهبری نیست و باید امروز یقه کسانی را گرفت که با وعده و وعید روی کار آمدند و نتوانستند وعده های خود را عملی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متوجه کردن مشکلات کشور به سوی رهبری آدرس غلط دادن و شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت است، خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان برای این که از پاسخگویی فرار کنند مشکلات را به گردن رهبری می اندازند.

وی با تأکید بر اینکه توان مدیریتی رهبر انقلاب در حوزه دفاعی و اقتدار امنیتی بر هیچکس پوشیده نیست، اضافه کرد: برخی افراد چشم خود را به روی ابعادی که سکان داری اش تحت مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب است، بسته اند و این از انصاف به دور است./841/ت302/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات