۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۷۰۷۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

گره زدن مشکلات به تحریم‌ها، تاکتیکی برای فرار از مسؤولیت است

گره زدن مشکلات به تحریم‌ها، تاکتیکی برای فرار از مسؤولیت است
حجت الاسلام حاجی زاده مشکلات امروز کشور را ناشی از بی تدبیری و عدم مدیریت برخی مسؤولان دانست و گفت: کسانی که امروز ژست حق به جانب گرفتند باید پاسخگوی عملکردشان باشند.
حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مشکلات امروز کشور را ناشی از بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح مسؤولان دانست و گفت: کسانی که این روز‌ها ژست حق به جانب گرفته اند باید پاسخگوی عملکردشان در این سال‌های اخیر باشند.
 
وی با بیان این که گره زدن همه مشکلات کشور به تحریم‌ها تاکتیک برخی مسؤولان برای فرا از واقعیت‌ها است، افزود: اگر به جای دل بستن به طرف‌های غربی از توان داخلی بهره می‌بردند امروز شرایط اقتصادی کشورمان این گونه نبود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها در این کشور گوششان بدهکار نیست که آمریکا و اروپا هیچ گاه دوست ملت ایران نبوده و نخواهند بود، خاطرنشان کرد: تاریخ خود گویای عملکرد این کشور‌ها در برابر ملت ایران است.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که آمریکا و اروپا در طول تاریخ بیشترین ضربه را به این ملت مظلوم وارد کردند، ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، منابع و ثروت این مردم از سوی همین کشور‌های به اصطلاح اروپایی و آمریکایی غارت شد.
 
وی با اشاره به این که دل بستن به این کشور‌هایی که در پس پرده ظاهر خندان و اتو کشیده شان چهره‌ای پلید و جنایت کار نهفته است اشتباهی راهبردی و جبران ناپذیر است، افزود: برجام سند روشنی از خیانت آمریکا و اروپا علیه ملت ایران است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است، ادامه داد: چطور ممکن است در صنایع دفاعی و نظامی که از ابتدای پیروزی انقلاب نیز تحریم بودیم امروز این گونه رشد و پیشرفت داشته باشیم، اما در سایر بخش‌ها این گونه با مشکلاتی مواجه هستیم.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که تقویت تولید داخل به طور حتم موجب کوتاه شدن برخی افراد خاص و باند‌های قدرت خواهد شد، بیان داشت: باید همه توان و ظرفیت کشور در جهت جهش در تولید داخل و قطع کامل وابستگی کشور به بیرون به کار گرفته شود.
 
وی با بیان این که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هر چه در توان داشت در طول چهل سال اخیر برای براندازی انقلاب و نظام به میدان آورد، افزود: اما امروز جنگ دشمن با ملت ایران اقتصادی است و راه پیروزی در این جنگ نابرابر نیز تقویت بنیه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها در داخل آدرس اشتباه به مردم می‌دهند، بیان داشت: این عده در تلاش هستند مشکلات و فشار‌های اقتصادی کشور را به مذاکره با طرف‌های غربی گره بزنند و از این طریق مسیر را برای سازش و مذاکره با جنایت کاران غربی هموار کنند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات