۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۵۷۳۶۵
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت احیای موقوفات حوزه های علمیه

ضرورت احیای موقوفات حوزه های علمیه
حجت الاسلام والمسلمین روحانی، وقف را پشتوانه مناسبی برای حوزه‌های علمیه در طول تاریخ برشمرد و گفت: مدارس علمیه با دور اندیشی علما و بزرگان دینی اداره شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در نشست بررسی موقوفات مدرسه علمیه امام حسین (ع) بندپی غربی که در دفتر وی برگزار شد با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، آن را ظرفیت عظیمی در جهت حفظ و تقویت دین و ارزش‌های الهی دانست.
 
وی با بیان این که به برکت موقوفات معنویت و ارزش‌های الهی در جامعه ساری و جاری است، افزود: در طول تاریخ مناسبت‌های متعددی نظیر محرم با پشتوانه سنت حسنه وقف گسترش یافته و ماندگار شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی، وقف را پشتوانه مناسبی برای حوزه‌های علمیه طول تاریخ برشمرد و گفت: مدارس علمیه با دور اندیشی علما و بزرگان دینی اداره شده است.
 
امام جمعه بابل با بیان این که بسیاری از مدارس علمیه دارای موقوفاتی است که از سوی عالمان دینی برای تقویت و توسعه این مراکز علمی وقف شده است، بیان داشت: اما متأسفانه در طول تاریخ این موقوفات به فراموشی سپرده شده و در معرض نابودی قرار گرفته اند.
 
استاد حوزه علمیه با تأکید براین که امروز شناسایی و احیای این موقوفات امری ضروری است، ادامه داد: در صورت احیای کامل این موقوفات بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی، استقلال و دوری از وابستگی را از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه هیچ گاه به هیچ جریان و گروهی وابسته نبوده و تنها بر مدار علم دین حرکت کرده است.
 
امام جمعه بابل با بیان این که مدارس علمیه با وجوهات شرعی و کمک‌های مؤمنان اداره شده است، تصریح کرد: امروز نیز تأکید مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نیز اداره حوزه بر همان سنت ارزشمند علمای دین است.
 
وی با اشاره به این که امروز حمایت و تقویت از مدارس علمیه ضروری است، ادامه داد: باید در کنار احیای موقوفات گذشته، افراد خیر و مؤمن را به سمت موقوفات جدید برای مدارس علمیه تشویق کنیم./950/پ203/ب1
ارسال نظرات