۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۵۶۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

سلامت جامعه در گرو رفتار عفیفانه مردان و زنان است

سلامت جامعه در گرو رفتار عفیفانه مردان و زنان است
لاجوردی سلامت جامعه را در گرو رفتار عفیفانه مردان و زنان دانست و گفت: فضای مجازی عفت و حیای مردان و زنان را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: حجاب جزئی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: حجاب پیش از ظهور اسلام در کشور ایران وجود داشته و با ظهور اسلام این فرهنگ به اوج خود رسیده است.

لاجوردی با بیان اینکه اسلام زنان و مردان را به حفظ حجاب و عفاف توصیه می‌کند، ابراز داشت: البته زنان را به خاطر ظرافت و ساختار زنانه‌ای که دارند به صورت ویژه مورد توجه قرار داده تا بیشتر به حجاب خود توجه کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و نقش زنان در تربیت نسل‎ها و تحکیم روابط خانواده، عنوان کرد: زنان با رعایت عفاف و حجاب نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا ‌می کنند.

وی حجاب را از مهمترین مؤلفه‌های ارزش انسانی دانست و گفت: حجاب علاوه بر وجوب شرعی از آشکارترین نشانه‌های سلامت اخلاقی در جوامع اسلامی است.

لاجوردی به برخی پرسش های مطرح شده از سوی جوانان اشاره کرد و گفت: امروز برخی موضوع حجاب اجباری را مطرح می‌کنند و یا به سابقه و پیشینه بحث حجاب می‌پردازند؛ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات باید به کلام امام راحل رجوع کرد که می‌فرمایند نباید در وزارتخانه اسلامی معصیت شود و مانعی نیست زنها با حجاب شرعی کار کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانونی که به صراحت بی‌حجابی را در کشور جرم می‌داند و زنانی را که بدون حجاب شرعی در اجتماع ظاهر شوند مشمول اجرای مجازات می‌داند مربوط به قانونی می شود که مربوط به ماده 638 قانون مجازات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست و بلکه مردان نیز باید به رعایت آن ملزم باشند، خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی زندگی غربی تبلیغ می‌شود و نمی توان بدون توجه به این مسائل بحث عفاف و حجاب را به صورت مستقل مورد توجه قرار داد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات