۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۵۷۸۹۱

روایتی از فعالیت های سیاسی یک مفتی مسلمان در هند

روایتی از فعالیت های سیاسی یک مفتی مسلمان در هند
مفتی اسماعیل از جمله علمای اهل تسنن هندی است که برای دفاع از حقوق مسلمانان در شهر مالگائون، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مفتی اسماعیل با قد بلند و اندام لاغرش در کوچه ها و گذرگاه‎های باریک اخترآباد در منطقه مالیگان، جلوی هر دری که می رسد برای دقایقی می نشیند. در حالی که از دور به نظر می رسد او برای جمع کردن رای این کارها را می کند، اما مفتی در واقع این کار را می کند تا در هنگام نوشیدن آب به سنت اسلامی مبنی بر اینکه آب و مایعات را باید در شب به صورت نشسته نوشید، پایبند باشد.

به نوشته وابسته فرهنگی ایران در بمبئی، مفتی اسماعیل، کاندیدای مجلس اتحاد المسلمین در منطقه مالیگان، می گوید: هر کجا که بروم، مردم به خاطر محبتی که به من دارند، به من آب یا شیر برای نوشیدن تعارف می کنند. من هم می پذیرم و طبق سنت نشسته آن را می نوشم.

روایتی از فعالیت های سیاسی یک مفتی مسلمان در هند

مالگائون، شهری مسلمان نشین است که زمانی به دلیل صنعت نساجی گسترده اش به عنوان  «منچستر هند» شناخته می شد، اما پس از واقعه انفجار بمب به عنوان شهری پُراز خشونت و ناامنی در اذهان عمومی جای گرفت و مردم سراسر کشور هویت این شهر را با این نا آرامی ها گره زدند. تا پیش از انتخابات ایالتی 2009، مفتی اسماعیل که یک روحانی با حقوق ماهانه 5000 روپیه بود، در حالیکه سوار بر دوچرخه کهنه خود در مالگائون رکاب می زد، قول داد به عنوان کاندیدای حزب «جان سورجیا شاکتی»، در این شهر تحول ایجاد کند.

اکنون مفتی اذعان می کند که نتوانسته است انتظارات رأی دهندگان خود را برآورده سازد. تمایل او به سمت اسدالدین اویسی، رییس مجلس اتحاد المسلمین و همچنین رفتارهای متواضعانه اخیر او، همگی در جهت استحکام روابط وی با اطرافیان وهوادارانش است.

وی می گوید: در گذشته برخی اشتباهات صورت گرفته است. این واقعیت که من با حزب حاکم در ارتباط نبودم نیز موجب شد کار من با دشواری روبرو شود. دراین برهه زمانی، من سخت تر از گذشته کار خواهم کرد. شما پیشاپیش می دانید که نحوه عملکرد سران مجلس اتحاد المسلمین به چه صورت است. ما اطمینان می دهیم تمام آنچه که باید برای شهر انجام شود، طبق اولویت انجام خواهد شد.

مسلمانان 11.56 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و 40 کرسی از 554 کرسی مجلس نقش تعیین کننده ای دارند. کرسی مربوط به مالیگان مرکزی، تنها کرسی مجلس است که بطور حتمی برای آن یک کاندیدای مسلمان جهت نمایندگی مجلس قانونگذاری انتخاب می شود.

ارسال نظرات