۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

سازمان تبلیغات خود را در قبال قرآن و هیئات مذهبی؛ موظف به خدمت می‌داند

سازمان تبلیغات خود را در قبال قرآن و هیئات مذهبی؛ موظف به خدمت می‌داند
مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی دیدار و در خصوص حل مسائل فرهنگی استان همدان گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ نشست مجمع نمایندگان استان همدان با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص هم‌اندیشی برای رفع مسائل فرهنگی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در ابتدا روح‌الله حریزاوی معاون راهبری و ارتباطات استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استان همدان در تمدن ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند برای کل نظام مفید باشد.
وی افزود: استان همدان ظرفیت نخبگانی زیادی دارند و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با همکاری مجمع نمایندگان این استان به اهداف والای خود دست پیدا کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این فرصت عنوان کرد: استان همدان از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و یکی از آن‌ها تعامل بین مجمع نمایندگان این استان است.
وی افزود: روحیه وحدت و یکپارچگی در بین نمایندگان این استان بالا است و دستگاه‌های اجرایی را سرکشی می‌کنیم و با یک نگاه استانی و جامع کارها را پیش می‌بریم.
آزادی‌خواه تصریح کرد: ظرفیت بعدی این استان برخوردار بودن از سطوح بالای حوزه‌های علمیه است؛ ۷۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر در این حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت بعدی این استان اشاره و اظهار کرد: استان همدان ظرفیت عظیمی از هیئات مذهبی دارند؛ بنیه‌ای که هیئات مذهبی به کاربردند در مبارزه با ویروس کرونا واقعاً جای تشکر دارد.
وی یادآور شد: سی شب ماه رمضان و هر شب حداقل ۱۰۰۰ بسته غذایی گرم توسط جوانان این استان در بین نیازمندان توزیع می‌کردند بدون اینکه یک ریال از سمت نهادهای دولتی کمک شود.
آزادی خواه در پایان سخنان خود جوان خوش فکر را ظرفیت بعدی این استان عنوان کرد و اذعان کرد: جوانان این استان توانستند با داشتن یک فکر نو و جذاب از فضای مجازی بهترین استفاده را کنند.
در ادامه مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان همدان دارای ظرفیت مذاهب مختلف مانند اهل حق را دارد و باید ظرفیت تبلیغی این استان تقویت شود و روحانیون پررنگ‌تر وارد میدان شوند.
وی تصریح کرد: ۱۰۰۰ روستا در استان همدان فاقد روحانی است و این مهم بر روی مسائل دینی و فرهنگی جامعه اثرگذار است؛ در مناطقی که یک روحانی حضور دارد اتحاد مردم بیشتر است.
مفتح در پایان سخنان خود تأکید کرد: علما و روحانیون باید خودشان را موظف بدانند تا وارد میدان شوند و اگر بودجه و یا امکانات برای حضورشان در جامعه فراهم نبود خودجوش وارد شوند.
لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست عنوان کرد: خوشبختانه مشکلات خاصی در حوزه تبلیغ نداریم، اما در شهر رزن ساختمان تبلیغات اسلامی که زادگاه شهید مفتح است هنوز افتتاح نشده است.
وی در پایان سخنان خود به مشکلات مرتبط با سازمان تبلیغات در شهرستان رزن اشاره و اظهار کرد:‌ حوزه علمیه برادران شهرستان درگزین با مشکل عمرانی مواجه است و نیاز به وجود یک ساختمان تبلیغات اسلامی در این شهرستان حس می‌شود.
حجت‌الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهید مفتح گفت: با حضور حجت‌الاسلام نظیری در تبلیغات اسلامی همدان فضا تغییر کرده است تبلیغات اسلامی همدان به‌عنوان یک پناهگاه برای جوانان انقلابی این استان محسوب می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: همدان یک تنوع فرقه‌ای دارد و این تنوع جا برای کار تبلیغی دارند؛ ظرفیت هیئات مذهبی نیز از جمله ظرفیت‌هایی است که در این استان وجود دارد.
فلاحی در پایان سخنان خود به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در اتحاد نیروهای مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند حلقه اتصال بین تشکل‌های مذهبی و انقلاب باشد.
در ادامه نشست بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ ارتباط مبلغان خانم با بدنه بانوان جامعه بسیار شدید احساس می‌شود؛ برای رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه مشاوره‌های بسیار کمی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد:‌ ما باید خانواده را محور تبلیغ دینی با موضوع امام زمان (عج) قرار دهیم و این نیازمند یک پشتیبانی فکری و مالی دارد.
بیگی نژاد در پایان سخنان خود افزود: یک جبهه فرهنگی در ملایر از سال‌ها پیش شکل داده‌ایم و برای دستور کار آن نیز همچنان در حال پیگیری هستیم.
سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست به صحبت‌های مقام معظم رهبری در تماس با نمایندگان مجلس اشاره و عنوان کرد:‌ شهر اسد آباد به لحاظ موقعیت مکانی در منطقه و هم مرز بودن با استان‌های کرمانشاه و کردستان از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی افزود: حضور قومیت و فرقه‌های دینی متفاوت در این منطقه لزوم حضور روحانیون را در این منطقه تشدید می‌کند.
سرمدی در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ اسدآباد به لحاظ امکاناتی و حضور روحانیون در انتهای جدول قرار دارد و نیازمندیم یک نگاه ویژه به این شهر شود.
در ادامه حجت‌الاسلام نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: با گفتگو و رایزنی ۳۰ درصد کمک‌های مردمی را افزایش دادیم اما کرونا همه‌چیز را مغلوب کرد.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: هفت روحانی به دلیل مشکلات معیشتی از روستاها رفته‌اند و این نیازمند توجه ویژه به موضوع معیشت روحانیون در روستاها است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان مجلس استان همدان عنوان کرد: نکاتی که گفته شد جزو دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است اما باید نگاه به حوزه اختیارات این سازمان نیز داشته باشیم.
وی افزود: در مصوبه هیئت‌وزیران سازمان تبلیغات اسلامی علی‌رغم اینکه رئیس آن توسط مقام معظم رهبری (مدظله) منصوب می‌شود، یک‌نهاد دولتی است.
قمی ادامه داد: نمایندگان موظفند پاسخگوی مردم بوده و به فکر معیشت مردم باشند؛ به‌عنوان مثال؛ روحانی مستقر در منطقه سنی نشین که خطرات زیادی در کمین آن است؛ این روحانی، مشکلات زیادی را مرتفع کرده چندین سال است حقوقی دریافت نکرده است.
وی تصریح کرد: استان همدان باید ازنظر فرهنگی در بین استان‌ها پیشرو باشد همچنین سازمان تبلیغات اسلامی خود را در قبال قرآن و هیئات مذهبی؛ موظف به خدمت می‌داند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: طرح‌هایپیشنهادی شما به سازمان تبلیغات اسلامی با جدیت مطالعه و برای آن تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

ارسال نظرات