۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۵۸۲۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کم‌توجهی به هیئات مذهبی خسارت‌بار است

کم‌توجهی به هیئات مذهبی خسارت‌بار است
حجت‌الاسلام خادمی گفت: هیأت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است و اگر به این مقوله بهای شایسته داده نشود قطعاً خسارتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری خراسان شمالی که در راستای تربیت، تولید، ترویج، توزیع و معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امضا و منعقد شد، به تبیین اهمیت تربیت و ضرورت اهتمام ویژه نسبت به این امر تأکید کرد.

وی اظهار کرد: تربیت دینی و برنامه‌ریزی برای بهبود نگرش نسل جوان به مبانی و مفاهیم دینی، یکی از مهم‌ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و لازم است در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش مؤثر مساجد و هیئات مذهبی در تربیت دینی نسل جوان، افزود: هیأت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، قطعاً خسارتی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مداحان و هیأت‌های مذهبی با جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند و نقش مؤثری در تربیت آنان دارند و اگر محتوایی که مداحان و هیئات مذهبی به مخاطبان خود می‌دهند غنی نباشد و از سوی مسؤولان فرهنگی و مذهبی مورد نظارت و ارزیابی قرار نگیرد؛ ممکن است تربیت دینی جوانان به‌ویژه انگیزه حضور مردم در مجالس دینی با چالش روبه‌رو شود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه هنری با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب خود می‌تواند کمک شایانی به آموزش فعالان مذهبی و دینی به‌ویژه مداحان و مسئولان هیئات مذهبی داشته باشد.

گفتنی است در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری خراسان شمالی به امضا رسید که از مهم‌ترین مفاد آن برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی فعالان و تشکل‌های دینی و مذهبی، شناسایی و تقویت گروه‌های هنری مساجد و پژوهش و تاریخ‌نگاری مساجد محوری، تبلیغ و معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نسل جوان با برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و اجرای محافل ادبی و اعزام سفیران کتاب به مناطق مختلف شهری و روستایی است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات