۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۴۲۱
استاد حوزه علمیه:

زنان به‌واسطه حجاب گوهر وجودی خود را از نگاه‌های مسموم حفظ می‌کنند

زنان به‌واسطه حجاب گوهر وجودی خود را از نگاه‌های مسموم حفظ می‌کنند
وفایی نژاد حجاب را سراسر زیبایی و موجب وقار زن دانست و گفت: زن مؤمنه با رعایت حجاب گوهر وجودی خود را نگاه‌های مسموم و مغرضانه حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم وفایی نژاد استاد حوزه علمیه، امروز عصر به‌صورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه کوثر ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حجاب به معنای پوشش و مقصود از عفاف خودداری نفس از زشتی‌ها است.

وی لباس و پوشش را زیبایی و موجب وقار انسان دانست، ادامه داد: بر اساس آیات الهی یکی از کارکردهای پوشش ترقی معنویات در وجود انسان است.

وفایی نژاد با اشاره به اینکه لباس انسان را از سختی گرما و سرما حفظ می‌کند، عنوان کرد: همچنین در قرآن کریم آمده در جنگ پوشش شمارا از صدمات محافظت می‌کند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زن مسلمان به شمار می‌روند، عنوان کرد: حجاب، حیا و عفت مهم‌ترین شاخصه حضرت زهرا (س) است، پیش از ظهور اسلام بانوان اشراف دارای حجاب ابتدایی بودند اما بعد از گذشت چند سال از بعثت پیامبر اکرم(ص) آیه حجاب بر قلب نازنین حضرت نازل شد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر اکرم(ص)، آنان را ‌به رعایت بیشتر حجاب توصیه می‌کند اما بعد از جنگ احزاب و قدرتمند شدن اسلام آیات حجاب به‌صورت کامل نازل می‌شود و زنان مسلمان ملزم به رعایت حجاب می‌شوند.

وفایی نژاد ادامه داد: جامعه و حکومت اسلامی باید اقتدار داشته باشد تا بتواند رعایت حجاب را در جامعه الزامی کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آیه حجاب جایگاه زنان پیامبر(ص) را به‌قدری بالا می‌برد که آنان را مادران امت خطاب می‌کند و می‌فرماید اگر خواستید از بانوان پیامبر چیزی بگیرد از پس پرده آن را دریافت کنید.

وی افزود: همچنین خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: به همسران و زنان مسلمان بگو حجاب خودشان را رعایت کنند تا با این حجاب شناخته و مورد آزار قرار نگیرند؛ برای الگوسازی حجاب لازم است ابتدا از خانواده آغاز شود.

وفایی نژاد بابیان اینکه پوشش زنان باید به‌گونه‌ای باشد که اندام آنان مشخص نشود، خاطرنشان کرد: زن مومنه با رعایت حجاب خود را از معرض نگاه‌های مسموم و مغرضانه حفظ می‌کند؛ حرکت جامعه اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که مورد تهییج و تحریک قرار نگیرد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
این دختر خانم کوچولو به این نازی چقدر با حجاب متین تر شده است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
خدا جون یک فرزند دختر این شکلی می خوام
0
0