۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۵۸۵۴۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهدا بهترین الگوهای عملی جامعه در شئون مختلف هستند

شهدا بهترین الگوهای عملی جامعه در شئون مختلف هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم به قله سعادت برسیم، در این مسیر الگوهای عملی ما شهدا هستند که در زمان کوتاه به غایت و هدف اصلی دست یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در آیین سه‌شنبه‌های تکریم که در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، با هدف تجلیل و تکریم از خانواده شهیدان حمیدی زاده به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش شهدا در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شهدا جایگاه ارزنده‌ای داشته و الگوهای بزرگی در جوانب مختلف زندگی ما محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدا به واسطه اخلاص خود به این مقام والا دست یافتند، افزود: امام جواد (ع) می‌فرماید: «أفضَلُ العِبادَةِ الإخلاصُ» و تأکید می‌کند برترین عبادت، اخلاص است.

صالحی با بیان اینکه شهدای گران‌قدر ما مسیر دامنه تا قله هدف خلقت را در کوتاه‌ترین زمان رسیدند، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم به هدف خلقت که همان عبادت است، نزدیک شده و به قله آن برسیم، در این مسیر الگوهای عملی ما شهدا هستند که در زمان کوتاه به غایت و هدف اصلی دست یافتند.

وی افزود: معرفت انسان دو قسم دارد؛ آگاهی‌هایی که انسان می‌خواند و می‌شنود و آگاهی‌هایی که در عمق جان انسان نفوذ می‌کند و شهدای گران‌قدر ما اگرچه شاید تحصیلات زیادی نداشتند اما از عمق معرفت و دانش و بینش برخوردار بودند.

صالحی تصریح کرد: درواقع شهدای ما چشمه‌های جوشانی هستند که همچنان می‌توانند تشنه‌کامان را سیراب کنند.

وی اضافه کرد: وقتی به زندگی شهدا مراجعه می‌کنیم حکمت‌هایی را می‌بینیم که گاهی حکمای بزرگ هم به این راحتی و سهولت و سادگی اما پرمایگی به این حکمت‌ها دست نیافته بودند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات