۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۲۹۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

مشارکت ۲ میلیارد ریالی فعالان قرآنی خراسان شمالی در رزمایش مواسات

مشارکت ۲ میلیارد ریالی فعالان قرآنی خراسان شمالی در رزمایش مواسات
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: خیرین، مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان مبلغ دو میلیارد ریال کمک مؤمنانه جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در روزهای سخت کرونایی و ایام ماه مبارک رمضان، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان خراسان شمالی، همگام با دیگر تشکل‌های دینی به رزمایش ملی مواسات پیوستند؛ تا بتوانند گوشه‌ای از مشکلات به وجود آمده در جامعه را مرتفع کنند و پرچم قرآن را برافراشته نگه‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به این‌که برخی از افراد به دلیل شیوع کرونا با مشکل اقتصادی مواجه شده‌اند، فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن استان در اقدامی خداپسندانه، نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه اقلام مورد نیاز آنها همت گمارده و با رایزنی با خیران قرآنی کمک‌های ایشان را به سمت نیازمندان آبرومند هدایت کردند.

وی افزود: مدیران مراکز قرآنی استان خراسان شمالی به‌صورت خودجوش نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه اقدام کرده‌اند و تاکنون توانسته‌اند مبلغ دو میلیارد ریال جمع‌آوری و بین نیازمندان آبرومند توزیع کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کماکان تعطیل است، اما فعالیت‌های آموزشی به‌صورت مجازی از سوی مدیران آن در حال برگزاری است.

وی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم روزانه جزء خوانی قرآن کریم با حضور تمثال شهدای گران‌قدر و قاریان برجسته استانی، در برخی از مساجد محوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و مخاطبان از طریق صفحات مجازی آن را دنبال می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: همچنین مراسم جزء خوانی به‌صورت خانگی و مجازی توسط مؤسسات و مراکز قرآنی در حال برگزاری است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات