۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۵۸۶۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نعمت ولایت و وحدت دو بال رشد و بالندگی جامعه است

نعمت ولایت و وحدت دو بال رشد و بالندگی جامعه است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نعمت ولایت و اخوت دو بال رشد و بالندگی جامعه است و اوج‌گیری ما در این ۴۰ سال هم بر پایه دو بال ولایتمداری و وحدت و اخوت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان برگزار شد، با اشاره به دو نعمت وحدت و رهبری در جامعه، اظهار کرد: قرآن به دو نعمت وحدت و رهبری، امامت امت و جلوداری به‌صورت ویژه پرداخته است.

وی افزود: قرآن از نعمت اخوت و برادری، با هم بودن، انرژی‌های اسلامی و جهان اسلام را در یک مسیر و برای پیشرفته دین و دیانت و ارزش‌ها به کار گرفتن و مقاومت جمعی داشتن در مقابل توطئه‌ها و تهاجم‌ها به‌عنوان نعمت ویژه نام برده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قبل از اسلام دل‌ها از هم جدا و پراکنده بودند؛ اما اسلام بر محوریت اخوت دینی مسلمانان را زیر یک پرچم و قانون جمع کرد و با رهبری پیامبر در مسیر سعادت قرار داد.

وی با بیان اینکه قرآن به وحدت، یکپارچگی و ضرورت از بین بردن زمینه‌های اختلاف و نزاع و کشمکش تأکید فراوانی داشته است، اضافه کرد: آیات زیادی داریم که مردم را از نزاع و درگیری و هدر دادن قوای همدیگر نهی کرده و به وحدت و اتحاد فراخوانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی دیگر از نعمت‌هایی که در قرآن به‌صراحت از آن یاد شده ولایت و رهبری امت است، گفت: جهان اسلام باید همواره خود را در پرتو رهبری سالم قرار دهد تا بتواند به آرمان‌ها و اهداف خود دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه تعیین جلودار در امت اسلام به‌صراحت به‌عنوان نعمت یاد شده و همه باید زیر یک پرچم و قانون و محور حرکت کنیم، اضافه کرد: درواقع این دو نعمت باعث پیدایش و رشد و دوام انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی امام به‌عنوان رهبر و جلودار بود و همه ما در مسیر دعوت امام با هم شدیم؛ یعنی منیت ها را خنثی کردیم و ما شدیم.

وی با بیان اینکه منیت ها میدان مین بوده و خطرناک است، افزود: هر جا منیت ها را خنثی کنیم راه رشد و تعالی و معراج به‌سوی ما گشوده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: پیش از انقلاب ما با وحدت و رهبری امام به خیابان‌ها آمدیم و این دو نعمت، نهضت اسلامی ما را به پیروزی رساند و بعد از آن هم با همین دو نعمت انقلاب و نظام ما تداوم یافت.

وی با بیان اینکه با همین دو نعمت امروز به‌عنوان جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی قرار داریم، افزود: اکنون اسلام به‌عنوان یک ابرقدرت در مقابل ابرقدرت‌ها از خود هویت مستقل نشان داده و آن‌ها را به زانو درآورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه این دو عامل ابرقدرت شدن و شکست دادن ابرقدرت‌ها را فراموش نکنید، گفت: نعمت برادری، اخوت و وحدت و دیگری نعمت رهبری و جلوداری و همراهی پیشوا عامل پیش روی و دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی با این نعمت‌های به هم تنیده در بسیاری از میدان‌ها خودکفا شده و از نظر علمی و سیاسی و فرهنگی هویت مستقلی داریم که در دنیا قابل تعریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز همه مسلمانان در خیمه خمینی با رهبری و ولایت واحد جمع شده‌اند که این برای دشمنان خطرناک بوده و برای آن‌ها قابل هضم نیست.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه نعمت ولایت و اخوت دو بال رشد و بالندگی است، گفت: اوج‌گیری ما در این 40 سال بر دو بال ولایتمداری و وحدت و اخوت بوده است و از این پس هم باید با این دو بال پرواز کرده و در گام دوم انقلاب اوج بگیریم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مناسب است ساعت مراسم کم و فقط در فضای باز بصورت دستجات زنجیر زنی مراسم برگزار شود. و در طول مراسم افراد خاصی برای ضدعفونی محیط مراسم و تذکر در خصوص رعایت بهداشت انتخاب شود. و به هیچ وجه پذیرائی و اهدای نذورات انجام نشود
0
0